کلیه راه های اصلی و بین شهری لنگرود باز است


سادس/گیلان فرماندار لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر کلیه راه های اصلی و بین شهری شهرستان لنگرود باز است، گفت: راهداران در حال بازگشایی راه ارتباطی ۷۵ روستا هستند.

سیروس شفقی در گفت وگو با سادس، با اشاره به بارش برف سنگین در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر کلیه راه های اصلی و بین شهری شهرستان لنگرود باز است.

وی از بازگشایی راه های ارتباطی ۱۲۵ روستای شهرستان خبر داد و افزود: راهداران همچنین در حال بازگشایی راه ارتباطی ۷۵ روستا هستند. البته ۹۵ درصد از این ۷۵ روستا که راه ارتباطی آنان هنوز بازگشایی نشده، در بخش کوهستانی و جنگلی اطاقور واقع هستند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه برق شهر لنگرود ۱۰۰ درصد برقرار است، گفت: ۸۰ درصد روستاهای بخش مرکزی نیز برق دارند و اکیپ های برق رسانی در حال رفع مشکل مابقی روستاها هستند.

شفقی با اشاره به برقراری ۹۵ درصدی برق شهر شلمان و روستاهای آن، اضافه کرد: ۹۵ درصد شهر کومله و ۶۰ درصد روستاهای آن نیز برق دارند. همچنین برق ۹۵ درصد مشترکین شهر اطاقور و ۴۰ درصد روستاهای آن برقرار است.

وی از تداوم عملیات اکیپ های برق رسانی به مناطق خاموش خبر داد و عنوان کرد: برق اطاقور به املش تخصیص یافته که به محض به کار افتادن پست برق املش، مشکل برق اطاقور رفع می شود.

فرماندار لنگرود در ادامه از برق دار شدن ۷۰ درصدی چاف و چمخاله خبر داد و متذکر شد: آب ۹۵ درصد مشترکین شهر لنگرود وصل بوده و وضعیت آب در شهرهای مجاور آن تثبیت شده است، اما از ۲۰ هزار مشترک آب روستایی شهرستان، ۳۴۰۰ مشترک با قطعی آب مواجه هستند که تا ساعات آینده مشکل آب ۱۴۰۰ مشترک رفع خواهد شد.

شفقی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ روستای فاقد آب شرب داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۲ روستا در بخش اطاقور و یک روستا در کومله آب ندارند که تا پایان امروز آب ۱۰ روستا وصل خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و استاندار گیلان جهت پیگیری مشکلات شهرستان، یادآور شد: جمعیت هلال احمر گیلان با اختصاص یک فروند بالگرد اقدام به توزیع اقلام غذایی در روستاهای ییلاقی شهرستان کرد که جای تشکر دارد.

فرماندار لنگرود همچنین از وارد شدن خسارت به زیرساخت های جاده ای شهرستان به دنبال بارش برف سنگین خبر داد و اظهار کرد: سقف برخی از خانه ها فرو ریخته و چند واحد مرغداری آسیب دیده اند که طی روزهای آینده برآورد خسارت صورت خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *