نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار شد

صبح امروز نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم‌ و سبک زندگی با حضور کارشناسان و متخصصان و اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سادس صبح امروز نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم‌ و سبک زندگی با حضور کارشناسان و متخصصان و اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این نشست تخصصی علی منصوری کارشناس فرهنگی و مسئول گروه تبیین بیانیه گام دوم در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) گفت: بیانیه گام دوم خط‌مشی‌های مقابله تمدنی را ارائه می‌دهد و نقشه رویارویی تمدنی را برای ما معین کرده و نقشه راه را از طریق تعیین نوع مواجهه ما با شیوه‌های رفتاری طرف مقابل تمدن نوین اسلامی مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه از فعالان و نخبگان این انتظار را دارد که نشان مردم داده‌شده و توسط مردم خوانده شود افزود: این بیانیه می‌تواند در طول زمان هم نشان دهد که ما چه گام‌هایی را برای اجرای آن برداشته‌ایم.

این کارشناس فرهنگی در خصوص موانع تبیین بیانیه گام دوم اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین موانع این است که با بیانیه برخورد سطحی کنیم و به‌جای رعایت عمق و جامع‌نگری، از یک بعد خاص و به‌صورت بسیار محدود به آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بیست سال پیش این بیانیه صادر می‌شد چهار یا پنج بعد آن مورد ارائه بود افزود: در حال حاضر این بیانیه یک ترکیب هفتگانه است که باید تمام این هفت جنبه موردبررسی قرارگرفته و در یک بسته کامل عمل به آن دنبال شود.

منصوری ادامه داد: نگرش مقطعی هم دومین مانع است. بیانیه یک نقشه پیاده شونده است و باید مشخص کنیم مجموعه‌های مختلف در چه نسبتی با این بیانیه قرار دارند و باید با نگاهی آینده‌نگرانه به آن پرداخته شود.

وی افزود: باید برش مخاطبی بیانیه مشخص‌شده و تبیین شود که هر قشری چه وظیفه‌ای در قبال بخش‌های مختلف این بیانیه دارد.

مسئول گروه تبیین بیانیه گام دوم در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) در پایان مهم‌ترین بند این بیانیه را بند مربوط به سبک زندگی دانست و گفت: باید پیچیدگی‌های مرتبط با موضوع سبک زندگی بررسی‌شده و به‌تناسب آن به تبیین هرچه بیشتر این بیانیه و عملیاتی نمودن برنامه‌های مرتبط پرداخته شود.

در ادامه این نشست به بررسی بیانیه فعالان حوزه سبک زندگی پرداخته‌شده و اعضای نشست به بحث و بررسی و تبیین نقطه نظرات خود پرداختند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *