مولفه‌های شکل‌گیری مجلس مقتدر؛ از تقوای سیاسی تا استکبار ستیزی


سرویس سیاسی سادس:

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر تاکید کردند مجلس انقلابی، مجلسی کارآمد و کارگشا برای نظام خواهد بود، در واقع مجلسی که حرفی برای گفتن داشته و بتواند در نتیجه عملکرد خود گرهی از مشکلات مردم بگشاید.

مجلس مقتدر در مقابل استکبار و ایادی منطقه ای آنها با اقتدار ایستادگی کرده و از هیچ تهدید و ارعابی واهمه نخواهد داشت بلکه به پشتوانه ملت انقلابی با هر آنچه در توان برای تامین حقوق حقه ملت ایران در عرصه بین الملل تلاش خواهد کرد.

مجلس مقتدر در هماهنگی با سایر قوا همت خود را بر رفع تنگناهای مردم قرار می‌دهد، مجلس باید به جای تمرکز بر مقصر جلوه دادن دولت در بروز مشکلات، راهکارها برای عبور از مشکلات را از منظر تخصصی و کارشناسی ارائه کند، البته نظارت بر عملکرد دولت در اجرای درست قوانین از دیگر ویژگی های مجلس با اقتدار خواهد بود.

اصلاح قوانین، تنقیح و ساده سازی قوانین هم از موضوعاتی است که می تواند به شکل گیری مجلسی مقتدر کمک کند زیرا به طور قطع قوانین موثر و مقتدر به اقتدار مجلس کمک خواهد کرد، مجلس آینده باید با نظارت کامل بر عملکرد دولت، پیگیر اجرای قوانینی باشد که رافع مشکلات مردم است.

شاخصه هایی همچون مومن بودن، جهادی بودن و کارآمدی از دیگر ویژگی های مجلس تاثیرگذار است، البته مجلس مقتدر نیازمند نمایندگانی است که تقوای سیاسی داشته باشند، نمایندگانی که بعد از ورود به مجلس بر اساس قسمی که یادکردند تسویه حساب و جناح بندی سیاسی را کنار گذاشته و تمام دغدغه‌ آنها رفع مشکلات کلان کشور باشد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *