تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه معیشتی/ نوع B ویروس آنفلوانزا هنوز همه‌گیر نشده


"مهلت ثبت نام در سامانه معیشتی تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد، نیاز مبرم سیل زدگان به امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی، داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی، گزارشی از هجوم گاندوها به منطق سیل‌زده نداشتیم، افزایش ۶۰ درصدی تزریق واکسن آنفلوانزا در سال جاری و نوع B ویروس آنفلوانزا هنوز همه‌گیر نشده" از جمله برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در ۲۲ دی ماه هستند.

به گزارش سادس، برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در ۲۲ دی ماه در ادامه می‌آید که با کلیک روی تیتر آن‌ها متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

نیاز مبرم سیل زدگان به امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مردم مناطق سیل زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند، گفت: عدم ارتباط راه‌ها نباید مشکلی در ارائه خدمات ایجاد کند.

مهلت ثبت نام در سامانه معیشتی تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند تا ۳۰ دی خبر داد. 

خرابی ناشی از سیل در مدارس سیستان و بلوچستان نداشتیم

رضا سرحدی نیا، مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که چه در مدارس نوساز و چه مدارس قدیمی تخریب ناشی از سیل نداشتیم؛ تنها آب گرفتگی در محوطه مدرسه رخ داده که طبیعی است.

رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران:

داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی / صدای داروسازان را بشنوید

مهدی زارعی، رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات سال گذشته داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت، گفت: دولتمردان بدانند داروخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند. چرا صدای داروسازان شنیده نمی‌شود؟.

گزارشی از هجوم گاندوها به منطق سیل‌زده نداشتیم

اصغر مبارکی، کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ضمن اشاره به اینکه حجم و شدت آب در سیل جنوب کشور به‌حدی بوده است که باید توقع از بین رفتن تعدادی از گاندوها را نیز داشته باشیم، گفت: پیش از این بر اساس آخرین برآوردها حدود ۵۰۰ تمساح سرشماری شده بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اعلام کرد

دستگیری ۳۵۰ معتاد در دره فرحزاد/تنها یک پاتوق در شمال دره باقیمانده

 سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری ۳۵۰ معتاد در سه مرحله در محدوده دره فرحزاد خبر داد.

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

افزایش ۶۰ درصدی تزریق واکسن آنفلوانزا در سال جاری

دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رتبه دوم ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک و خطر مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی در عین حال گفت: امسال هنگام طغیان بیماری آنفلوانزا در کشور مصرف واکسن نسبت به سال گذشته با ۶۰ درصد افزایش روبرو بود و چالش دیگر در این حوزه درخواست داروی درمان آنفلوانزا بود؛ در حالی که نگرانی ما ایجاد مقاومت دارویی و عدم پاسخگویی به آن در سال‌های آینده است.

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت

تصویب کمک شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز دو فوریت طرحی پیرامون اجازه کمک به شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را به تصویب رساندند و قرار شد شهرداری تهران به همان شیوه کمک به سیل زدگان خوزستان و آق قلا به سیستان و بلوچستان کمک کند.

آتش‌سوزی‌های جنگلی استرالیا تصویری از آینده زمین

کارشناسان زیست محیطی تاکید کردند: آتش‌سوزی‌های جنگلی در استرالیا پرچمدار آینده کره زمین است. به گفته آنها آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در استرالیا که مناطق گسترده‌ای از این کشور را در بر گرفته نشانه آشکار از وضعیتی است در صورت تداوم افزایش دما، جهان در آینده با آن روبرو خواهد بود.

در گفت‌وگو با سادس اعلام شد

لزوم واکسیناسیون آنفلوآنزا برای سیل‌زدگانِ پرخطر / دارو رسانی به مبتلایان ایدز و سل

دکتر حسین عرفانی، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ارسال واکسن آنفلوآنزا به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری‌های واگیر صورت گرفته است و تاکنون گزارشی از طغیان بیماری‌های واگیردار نداشته‌ایم.

کاهش زمان آموزش علوم تجربی و افت رتبه ایران / انتقاد از عملکرد برخی معلمان

احمد احمدی، سرپرست حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر یکی از حوزه‌هایی که از حیث زمان آموزش دچار مشکل شده «علوم تجربی» است که زمان آموزش آن کاهش جدی داشته و این موضوع خودش را در ارزیابی‌های بین المللی نشان داده است گفت: کاهش زمان آموزش، اثر مستقیم در جایگاه ما داشته و رتبه ما در علوم تجربی کمی کاهش یافته است.

ارسال هوایی محموله امدادی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده

بدنبال دستور رییس بنیاد مستضعفان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، صبح امروز بیش از ۵ هزار محموله حاوی اقلام ضروری از فرودگاه مهرآباد برای کمک به آنها ارسال شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

نوع B ویروس آنفلوانزا هنوز همه‌گیر نشده / احتمال افزایش موارد بیماری طی هفته‌های آتی

دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تشریح مشخصه‌های نوع B ویروس آنفلوآنزا، با تاکید بر آنکه این ویروس هنوز به حالت همه‌گیر درنیامده، گفت: اما این احتمال را می‌دهیم که طی هفته‌های آینده موارد بیماری افزایش یابد.

واکنش هاشمی به سخنان فائزه

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر اسلامی تهران درباره سخنان خواهرش که توسط یکی از رسانه‌های بیگانه منتشر شد، بر لزوم حمایت از مقام معظم رهبری تاکید کرد.

آماده‌باش تیم‌های واکنش سریع بهداشتی در مناطق سیل‌زده/نجات جان ۲۳ مادر باردار

دکتر محمداسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، آخرین اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم اندیشیده شده و تاکنون هیچ اپیدمی بیماری واگیر ناشی از سیل، در این مناطق گزارش نشده است.

امنیت کامل در مناطق سیل‌زده برقرار است

سرهنگ احمد خسروی رییس مرکز اطلاع‌رسانی ناجا درباره آخرین وضعیت امنیت در مناطق سیل‌زده گفت: برابر گزارش‌های دریافتی هیچ مشکل امنیتی در مناطق سیل زده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وجود ندارد و امنیت به طور کامل برقرار است.

به گزارش سادس،  پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این گزارش نیز در ادامه می‌آید:

نوع B ویروس آنفلوانزا هنوز همه‌گیر نشده / احتمال افزایش موارد بیماری طی هفته‌های آتی

داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی / صدای داروسازان را بشنوید

اسامی ۶۱ جانباخته شناسایی شده هواپیمای اوکراینی

مهلت ثبت نام در سامانه معیشتی تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد

واکنش هاشمی به سخنان فائزه

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *