کفایی: نحوه انتخاب ملی‌پوشان برای المپیک مشخص شود/ جام امسال نشانی از "تختی" نداشت


تورج کفایی

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: زمانی بهترین تیم های خارجی به ایران می‌آمدند تا در جام تختی حاضر شوند اما جام امسال هیچ نشانی از نام بزرگ"تختی" نداشت.

تورج کفایی در گفتگو با سادس، درباره انتقادات از سطح نازل رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی، اظهار کرد: امسال رقابت‌های جام تختی چنگی به دل نزد و تیم‌های خارجی استقبالی از این مسابقات نداشتند. فدراسیون باید تدابیری بیندیشد تا جام تختی در حد و اندازه نام بزرگ و سبقه‌ای که دارد برگزار شود تا به مرور دچار افت کیفیت نشود. تعیین جوایز دلاری از سوی فدراسیون می‌تواند یکی از راهکارهای مهم برای استقبال تیم‌های خارجی طراز اول از جام تختی باشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان افزود: زمانی جام تختی یکی از بهترین تورنمنت‌هایی بود که در جهان برگزار می شد و خیلی از چهره‌های مطرح کشتی جهان به ایران می‌آمدند اما جام امسال نشانه‌ای از تختی نداشت. تنها حسن رقابت‌های امسال حضور مدعیان داخلی در برخی اوزان مثل 65، 74، 92 و 125 کیلوگرم بود که باعث شد شاهد رقابت‌های خوبی باشیم.

وی با اشاره به نامشخص بودن برنامه کادر فنی تیم ملی برای انتخاب ملی‌پوشان، گفت: باید ببینیم برنامه کادر فنی تیم ملی چیست و بر اساس چه فرآیندی می‌خواهند نفرات ملی‌پوش را مشخص کنند. هر چه زودتر فرآیند و نحوه انتخاب ملی‌پوشان مشخص شود، قطعا به نفع تیم ملی خواهد بود. الان کشتی‌گیران نمی‌دانند در چه مسابقاتی باید خود را نشان بدهند و در پیک آمادگی باشند. هرچند اولویت اصلی کادر فنی در حال حاضر گرفتن سهیمه‌های باقی مانده برای حضور در المپیک است اما اگر برنامه‌ریزی و شیوه راهمان مشخص باشد قطعا موفق‌تر خواهیم بود.

کفایی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *