از اخبار مربوط به مناطق سیل‌زده تا شناسایی ۵۰ پیکر از جانباختگان هواپیمای اوکراینی


افزایش ۳۳۵ درصدی بارش‌ها در هرمزگان از ابتدای سال آبی، شناسایی ۵۰ پیکر از جانباختگان هواپیمای اوکراینی+ لیست اسامی، سیستان و بلوچستان در انتظار بالگردهای امدادی و آذوقه، تشکیل ۲۵۰ هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در تهران، تعیین محدودیت سنی برای «وام ازدواج» در قانون بودجه و… از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی سادس طی امروز (۲۳ دی‌ماه) هستند.

به گزارش سادس، امروز ۵۷ خبر در سرویس اجتماعی سادس ارسال شد که با توجه به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان بخش قابل توجهی از خبرها به جنبه‌های مختلف این رویداد اختصاص داشت. 

مهم‌ترین خبرهای امروز اداره اجتماعی سادس در ادامه می‌آید و با کلیک روی تیتر آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید: 

انبارهای دارویی مناطق سیل‌زده پُر است / دستور به شرکت‌های پخش دارو

مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو درباره تامین داروهای مورد نیاز در استان‌های سیل‌زده گفت: در حال حاضر گزارشی از کمبود دارو در این مناطق نداشته‌ایم و موجودی کافی دارو در انبارهای دارویی مناطق سیل‌زده اعم از سیستان، هرمزگان و… وجود دارد.

دکتر غلامحسین مهرعلیان در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به وضعیت دارورسانی به مردم مناطق سیل‌زده، گفت: هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین دارو و دارورسانی به مناطق سیل‌زده نداریم.

اعزام تیم‌های بهداشتی به استان‌های سیل‌زده/ توزیع کافی واکسن و دارو

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، با تشریح تمهیدات وزارت بهداشت در خصوص جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده گفت: تیم‌های بهداشت محیط، سلامت در بلایا و گروه بیماری‌های واگیر به این استان‌ها اعزام شده‌اند و تاکنون موردی از اپیدمی بیماری‌های واگیر در این مناطق نداشته‌ایم.

دکتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با سادس درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت برای کاهش آثار مخرب سیل در استان‌های کرمان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان گفت: از روز جمعه (۲۰ دی ماه) و به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شدت گرفتن بارش‌ها در هفته آتی، ما نکات مورد توجه خود را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ کردیم؛ نکاتی مانند آمادگی کامل مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی،‌ مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به اصل عدم غافلگیری، توجه به باز بودن مسیر دسترسی به مراکز درمانی، مراقبت از تجهیزات و بخش‌های آسیب‌پذیر مراکز بهداشتی که عموما در طبقات زیرین ساختمان‌ها قرار دارند و…. همگی پیش از بحرانی شدن شرایط به مراکزمان ابلاغ شده بود.

افزایش ۳۳۵ درصدی بارش‌ها در هرمزگان از ابتدای سال آبی

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری در استان‌های جنوبی نسبت به میانگین بلندمدت افزایش داشته است، گفت: برای مثال در استان هرمزگان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

احد وظیفه در گفت و گو با سادس، ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان سیستان و بلوچستان ۱۱۸.۴ میلیمتر بارش داشتیم، اظهار کرد: این میزان در سال آبی گذشته ۴.۷ میلیمتر گزارش شده است.

چرا «هوای سالم» از شاخص کیفیت هوا حذف شد؟

در پی اعمال تغییرات جزئی در اعلام شاخص کیفیت هوا و استفاده از واژه «قابل قبول» به جای «سالم» سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این تغییر بر اساس قانون هوای پاک انجام شده است.

زهرا سماعی در گفت‌وگو با سادس، افزود: پیش از این شاخص ۵۰ تا ۱۰۰ کیفیت هوا به عنوان «هوای سالم» در نظر گرفته می‌شود اما بر اساس ماده ۳ قانون هوای پاک مقرر شده است که به دلیل رعایت استانداردهای بین‌المللی عبارت «قابل قبول» جایگزین «هوای سالم» شود.

شناسایی ۵۰ پیکر از جانباختگان هواپیمای اوکراینی+ لیست اسامی

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از اخذ ۸۰۰ نمونه از اجساد جانباختگان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: تا کنون ۵۰ پیکر جانباختگان شناسایی شده است.

عباس مسجدی آرانی در نشست خبری ظهر امروز خود که به منظور تشریح آخرین وضعیت شناسایی هویت جانباختگان هواپیمای اوکراینی برگزار شده بود، گفت: از ساعات اولیه پس از حادثه سقوط هواپیما کارشناسان در محل حاضر شدند واقدام به جمع آوری اجساد کردند.

آمادگی آتش‌نشانی برای اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آمادگی این سازمان برای اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق درگیر سیل خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: متاسفانه طی سه روز گذشته سیل موجب آبگرفتگی در برخی از استان‌های کشور شده است.

نحوه ارسال تجهیزات شهرداری تهران به مناطق سیل زده

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از برپایی غرفه‌های کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

غلامحسین محمدی در گفت‌وگو با سادس در مورد دستور شهردار تهران مبنی بر کمک به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان و با توجه به حجم مشکلات ایجاد شده، روز گذشته شهردار تهران با استاندار سیستان و بلوچستان تماس تلفنی داشت و استاندار سیستان و بلوچستان نیز درخواست داشت که شهرداری نسبت به ارسال اقلام ضروری همچون پتو، چادر و… اقدام کند.

جذب فرصت‌های سرمایه گذاری برای توسعه خط ۱۰ مترو

جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه خط ۱۰ مترو تهران با حضور مدیران ارشد شرکت مترو و بخش خصوصی برگزار شد. مدیرعامل شرکت مترو در این جلسه بر لزوم تغییر دیدگاه در تامین منابع مالی برای توسعه و تکمیل خطوط مترو تاکید کرد.

به گزارش سادس، علی امام  در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای خط ۱۰ مترو تهران با اشاره به اینکه ۴ دهه فعالیت شرکت مترو منجر به ساخت ۲۲۰ کیلومتر خط با ۱۲۵ ایستگاه شده است، به آخرین بازنگری صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازنگری مقرر شد چهار خط جدید شامل خطوط ۸ تا ۱۱ در شهر تهران طراحی و ساخته شود به گونه‌ای که شهروندان تهرانی بتوانند با طی مسافت ۸۰۰ متر از منزل خود به یکی از مودهای حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو دست پیدا کنند.

سیستان و بلوچستان در انتظار بالگردهای امدادی و آذوقه

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم امدادرسانی هوایی و تامین بالگرد برای آسیب دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم بالگردها از استان‌های همجوار و تهران برای امدادرسانی و رساندن آذوقه به مردم این استان اعزام شود.

عزیز سارانی در گفت‌وگو با سادس در تشریح آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از سیلاب گفت: هنوز برآوردی از خسارت‌ها انجام نشده اما آن چه که به عنوان یک فاجعه در این استان اتفاق افتاده است عدم امداد رسانی و کمک به مردم آسیب دیده این استان پس از ۷۲ ساعت است.

تشکیل ۲۵۰ هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در تهران

مدیرکل کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران از تشکیل ۲۵۱ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ (ساخت و سازهای غیر مجاز) خبر داد.

امیر مغانلو در گفت‌وگو با سادس، در مورد وضعیت آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده ماده ۱۰۰ در سال جاری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۴.۵ میلیون پرونده ماده ۱۰۰ (ساخت و سازهای غیر مجاز) تشکیل شده است، گفت: از سال ۶۷ که برخورد جدی با پرونده‌های ماده ۱۰۰ آغاز شده تاکنون در تهران حدود ۲۵۱ هزار پرونده ماده ۱۰۰ تشکیل شده است که از این مقدار ۷۸ درصد پرونده‌ها به مرحله اجرای رأی رسیده است و مابقی پرونده‌ها که حدود ۵۸ هزار پرونده است در حال بررسی است.

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت «بسته معیشتی»

فردا (۲۴ دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند.

به گزارش سادس، اختصاص و واریز بسته‌های کمک معیشتی برای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ماه آغاز و در مجموع بسته معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر در قالب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شده است.

تعیین محدودیت سنی برای «وام ازدواج» در قانون بودجه

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: سعی داریم بتوانیم در قانون بودجه محدودیت سنی برای وام ازدواج مدنظر قرار دهیم تا امکان سوء استفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با سادس با بیان اینکه کمیسیون فرعی لوایح دولت نسبت به لایحه کودک همسری نظر مثبتی داده‌ است، اظهار کرد: با توجه به آمارهایی که از میزان ازدواج کودکان وجود دارد باید هرگونه ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال را در قانون تثبیت کنیم و به این مسئله توجه شود که چگونه به کودکان وام ازدواج پرداخته می‌شود؟ چراکه کودکان نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند و از حساب خود برداشت کنند و مشخص نیست که وام واقعا به دست این زوج می‌رسد.

حداقل «حقوق» سال ۹۹ معلمان مدارس غیردولتی اعلام شد

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف حقوق پرداختی معلمان در الگوی شهریه سال آینده را طبق قانون کار دانست و گفت: موسس دیگر نمی‌تواند نیروی حق‌التدریس را با حقوق پرداختی کمتر از قانون کار جذب کند.

سعید صالح در گفت‌وگو با سادس، درباره روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی سال آینده و زمان ابلاغ آن اظهار کرد: به‌زودی سامانه مربوط را برای اصلاح اطلاعات موسسان مدارس باز می‌کنیم و شهریه را بسیار زودتر از آغاز سال تحصیلی آتی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش سادس، ‌پنج تیتر خبر پربازدید امروز اداره اجتماعی به ترتیب زیر می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

شناسایی ۵۰ پیکر از جانباختگان هواپیمای اوکراینی+ لیست اسامی

۵ فوبیای جدیدِ بشر

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت «بسته معیشتی»

جزئیات جدید از دستگیری سفیر انگلیس از سوی پلیس

تعیین محدودیت سنی برای «وام ازدواج» در قانون بودجه

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *