وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را اخراج می‌کرد نه احضار/ اگر سفیر انگلیس به دنبال ماجراجویی است، باید با او برخورد شود

سرویس سیاسی سادس: محسن بیگلری به حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران و هنجارشکنان مقابل دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: باید این اقدام سفیر بررسی شود، اگر وی دنبال ماجراجویی و اخلال در امنیت باشد، قطعاً باید با او برخورد شود.

وزارت امورخارجه کشور روز یکشنبه 22 دی ماه سفیر خاطی را احضار و تذکرات شدید را به وی ابلاغ کردند.

وی در پاسخ به این سوال که”آیا حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران اقدام جاسوسی بوده است؟” گفت: جاسوسی بودن اقدام سفیر انگلیس را باید وزارت خارجه اعلام کند؛ ولی این که او در تجمع حضور پیدا کرده و اقدام به فیلم برداری و تهییج آشوبگران کرده باشد، شأن خودش را به عنوان یک دیپلمات و سفیر انگلیس پایین آورده است.
باید این اقدام سفیر بررسی شود، اگر وی دنبال ماجراجویی و اخلال در امنیت باشد، قطعاً باید با او برخورد شود.

وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج می‌کرد
نماینده زابل در مجلس با بیان اینکه سفیر انگلیس به دلیل حضور در تجمعات غیرقانونی در تهران عنصر نامطلوب بوده و با پررویی در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند، گفت: وزارت خارجه نباید در این موضوع منفعل عمل می‌کرد، بلکه باید او را اخراج می‌کرد.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 23 دی) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: سفیر انگلیس به دلیل حضور در تجمعات غیرقانونی تهران یک عنصر نامطلوب بوده و با پررویی در امور داخلی کشورمان دخالت کرده است و به جای اینکه او اخراج شود، خیلی ساده از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی افزود: از وزارت خارجه تعجب می‌کنم چرا در برابر سفیر انگلستان منفعلانه عمل کرده است، در حالی که باید با اقدام انقلابی او را اخراج می‌کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جای اخراج سفیر انگلیس در تهران و درسی به بدخواهان متاسفانه خیلی ساده از این موضوع عبور کردیم.

وزارت خارجه سفیر انگلیس را باید ظرف 24 ساعت اخراج می کرد
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 23 دی) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: انتظار ما آن بود که وقتی سفیر انگلیس کلیپ تهیه و پخش کرده و در بین کسانی که اعتراض داشتند فیلمبرداری می کند وزارت خارجه باید ظرف 24 ساعت او را اخراج کند.

وی افزود: هم اکنون هم باید این را بکنند و تذکر جدی می دهم اگر برخورد نکنند حتما برخورد خواهد شد.

وزارت خارجه با سفیر انگلیس قاطعانه برخورد کند
سیدتقیکبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 23 دی) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از وزارت خارجه می‌خواهم به دلیل دخالت‌های مستقیم سفیر انگلیس در امور داخلی کشورمان برخورد قاطعی با این دیپلمات لندنی کند.

وی افزود: سفیر انگلیس در اغتشاشات روز شنبه حضور داشته و در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند.

نماینده مردم خوی همچنین از توضیحات سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس با موضوع بیان توضیحات و جزئیاتی از حملات موشکی و انتقامی سپاه به پایگاه‌های آمریکا و همچنین تشریح سانحه سقوط هواپیمای مسیر تهران ـ کیف تشکر کرد.

وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را اخراج می‌کرد نه احضار
نماینده قائم‌شهر در مجلس با بیان اینکه سفیر انگلیس با حضور در یک تجمع غیرقانونی قواعد دیپلماتیک را زیر پا گذاشته از وزارت امور خارجه انتقاد کرد که باید نماینده لندن را اخراج می‌کرد نه احضار.

سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 23 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی تهران گفت: سفیر انگلستان علاوه بر اعمال خط نفوذ، جسارت و پررویی را به حدی رسانده است که در عملیات میدانی و تجمع غیرقانونی حضور پیدا کرده اما توسط دستگاه انتظامی دستگیر شده است.

وی افزود:‌نماینده روباه پیر استعمار گویا هنوز بر این باورند که قجری‌ها و پهلوی‌ها در ایران حکومت می‌کنند در حالی که این حکومت جمهوری اسلامی است و حکومت پیشه شیران؛ پهلوانان و مجاهدان خداست.

نماینده قائم‌شهر در مجلس تصریح کرد: ملت بزرگ ایران دیگر اجازه نمی‌دهد کسی از پستان روباه پیر شیر بنوشد.

ادیانی با انتقاد از وزارت خارجه که نسبت به اقدام غیرقانونی سفیر انگلستان که فقط به احضار این دیپلمات بسنده کرده گفت: متاسفانه وزارت خارجه در این باره انفعالی برخورد کرده چرا که سفیری که خلاف قواعد دیپلماتیک وارد میدان شده را احضار کرده است در حالی که باید در جمهوری اسلامی و در کمترین زمان ممکن سفیر انگلستان اخراج می‌شد.

وی گفت: جمعی که با محوریت انگلستان و سفیر لندن میدان داری کنند قطعا خبیث هستند.

نماینده قائم‌شهر در مجلس افزود: وزارت خارجه باید در این موضوع قوی، انقلابی و عزتمندانه برخورد می‌کرد. و فقط به احضار بسنده نمی‌کرد.

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی در این رابطه اعلام کرد: ساعت 18:35 روز گذشته سفیر کشور انگلستان به همراه فرد دیگری با حضور در میان تجمع کنندگان مقابل دانشگاه امیر کبیر تهران از تجمع کنندگانی که در حال سر دادن شعار های ساختار شکنانه بودند، فیلمبرداری می کرد. 

با هوشیاری ماموران پلیس امنیت ناجا، سفیر انگلیس شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و در ساعت 19:10 دستگیر و پس از اقدامات اولیه قانونی به نماینده وزارت امور خارجه تحویل شد. 

لازم به ذکر است، فرد همراه با سفیر انگلیس با مشاهد این صحنه اقدام به فرار کرد و به سفارت انگلستان پناه برد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *