فاطمه و امیرعلی در اولویت انتخاب والدین استان مرکزی


سادس/مرکزی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: نام های امیرعلی با فراوانی 223 و فاطمه با فراوانی 247، رتبه های اول فراوانی نام را در بین نام های انتخابی در 9 ماهه امسال داشته اند.

علیرضا قبادی امروز یکشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به ثبت 913 هزار و 329 واقعه ولادت در کشور اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 11هزار و 734 مورد ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.2 درصد کاهش داشته است و از این تعداد بیشترین نرخ مربوط به شهرستان های کمیجان و ساوه و کمترین نرخ مربوط به تفرش و فراهان بوده است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال 5 هزار و 786 مورد وفات ثبت شده که رشد 1.6 درصدی را به همراه داشته و بیشترین میزان نرخ مربوط به شهرستان های آشتیان و تفرش و کمترین آنها مربوط به شازند و خنداب بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: میانگین سن فوت شدگان مرد 67.7 و در زنان 71.9 بوده که بالاترین میانگین سنی فوت شدگان مربوط به شهرستان های تفرش و آشتیان و پایین ترین میانگین مربوط به شهرستان های ساوه و زرندیه است.

قبادی در خصوص کاهش 5.2 درصدی نرخ ازدواج در استان گفت: در مدت مشابه 6هزار و 38 مورد ازدواج به ثبت رسیده که بیشترین سهم مربوط به کمیجان و تفرش و کمترین آن در خنداب و محلات ثبت شده و میانگین ازدواج در اقایان 30.5 و در خانم ها 25.5 به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 2هزار و 166 واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که 8.6 درصد طلاق ها مربوط به کمتر از یک سال اول زندگی مشترک و 31.8 درصد مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: شهرستان های آشتیان و تفرش با 2.9 و 2.6 در هزار بیشترین و شهرستان خنداب با 0.8 کمترین ثبت نرخ طلاق را به خود اختصاص داده است.

قبادی تعداد شناسنامه های تعویض شده در 9 ماهه امسال را 56 هزار و 458 مورد دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تا امروز 981 هزار و 219 درخواست ثبت شده است.

وی اضافه کرد: نام های امیرعلی با فراوانی 223 و فاطمه با فراوانی 247  رتبه های اول فراوانی نام را در بین نام های انتخابی در 9 ماهه امسال داشته اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *