از "خون‌های طلایی" تا "علت بارش‌های شدید در جنوب"


علت بارش‌های شدید در جنوب کشور، رشد اعتبار خرید خدمات آموزشی در بودجه ۹۹، پرواز بالگردهای اورژانس در مناطق سیل‌زده، واردات بسیاری از تجهیزات پزشکی ساده، انتقاد از مد شدن "آزمونک" در دوره ابتدایی، همه چیز درباره خون‌های نادر و … از جمله برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در ۲۲ دی ماه است.

به گزارش سادس، برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در ۲۲ دی ماه در ادامه می‌آید که با کلیک بر روی تیتر آن‌ها متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

اعلام آمادگی انجمن آمبولانس خصوصی برای کمک به اورژانس در مناسبات مختلف

دکتر پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور گفت: در بسیاری از مواقع انجمن آمبولانس خصوصی به ما مراجعه و اعلام آمادگی می‌کنند که در مراسم‌های مختلف به ما کمک کنند. در حال حاضر ما نیز از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و دراین حالت نیز ساماندهی دقیق‌تر آن را نیز انجام می‌دهیم تا از همه ظرفیت‌ها در مراسم‌های مختلف استفاده کنیم.

علت بارش‌های شدید جنوب کشور چیست؟

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور دو عامل «تغییر پذیری آب و هوا» و «تغییرات اقلیمی» را علت تغییر الگوی بارش‌ها و بارش‌های شدید در جنوب کشور می‌داند.

رشد اعتبار خرید خدمات آموزشی در بودجه ۹۹/صلاحیت‌های قانونی آموزش و پرورش قابل واگذاری نیست

محسن حاجی میرزایی – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی در بودجه سال ۹۹ آمده و اعتبار آن نیز رشد کرده است، گفت: برخی از خرید خدمات آموزشی تعبیر به خصوصی‌سازی می‌کنند که بسیار غلط است. آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است و قابل واگذاری به کسی نیست.

پرواز بالگردهای اورژانس در مناطق سیل زده /۳ کشته در سیل

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فعال شدن بالگردهای اورژانس در استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی خبر داد.

واردات بسیاری از تجهیزات پزشکی ساده / فناوریِ تولیدِ فناوری را به دست آوریم

دکتر ابراهیم متولیان، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر لزوم آنالیز خدمات پزشکی قابل ارائه در کشور، گفت: آفت بزرگ کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، ورود تمام تکنولوژی‌ها به کشور بدون بررسی کافی زیرساخت‌ها است.

تعرفه‌های پیشنهادی خدمات روان‌شناسی

محمد حاتمی – رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ای کشور گفت: طبق “قانون برنامه ششم توسعه” مردم باید با بیمه‌های پایه از خدمات روانشناسان و مشاوران استفاده کنند که امیدواریم با پیگیری‌ها این موضوع عملی شود.

انتقاد از مد شدن “آزمونک” در دوره ابتدایی

ایرج خوش خلق، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وقتی آزمون مدادکاغذی در دوره ابتدایی جمع می‌شود باید مفاهیم کیفی به صورت عمیق مورد سنجش قرار گیرند، گفت: اخیرا چیزی به اسم “آزمونک” مد شده، باید سوال کرد که آزمونک مربوط به کدام نوع سنجش است؟ وقتی الگوها را داریم باید طبق آن میزان یادگیری را سنجید. آزمونکی با چهار پنج سوال چگونه یادگیری را بر حسب سنجش تکوینی می‌سنجد؟ آزمونک همان آزمون مدادکاغذی است که کوچک شده است.

هاشمی: بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است

محسن هاشمی – رییس شورای شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: برای ترمیم اعتماد ملی نیاز به مسئولیت پذیری مقامات داریم نه فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن دیگران یا زیردستان.

عوامل کاهش نرخ باروری در ایران چیست؟

شهلا کاظمی‌پور، استاد جمعیت‌شناسی تمایل افراد به ادامه تحصیل را یکی از دلایل ترجیح آنها به تاخیر در ازدواج دانست.

همه چیز درباره خون‌های نادر

دکتر مصطفی مقدم – مسئول طرح ملی خون‌های نادر با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ خون نادر از گروه‌های مختلف به صورت منجمد در سازمان انتقال خون ذخیره‌سازی شده، گفت: یکی از گروه‌های خونی نادر گروه خونی بمبئی است که در کشور ما حدود ۶۰ نفر دارای این گروه خونی هستند. از دیگر گروه‌های خونی نادر می‌توان به گروه خونی پی‌نول، کِی‌نول، ORH نول، چِلانو منفی، Ss منفی و… اشاره کرد. در گروه خونی چلانو ۱۰ نفر دارنده این خون شناسایی شده‌اند و از گروه خونی ORH نول تنها دو نفر اهداکننده شناسایی شدند که به این معنی است که بسیار نادر است و در هر ۴۰ میلیون نفر یک نفر دارنده این گروه خونی هستند. به این گروه خونی، خون طلایی نیز می‌گویند.

نامگذاری ۱۵ نوزاد به نام قاسم در کشور ظرف ۵ روز

سیف‌الله ابوترابی،  سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از نامگذاری ۱۵ فرزند پسر به نام قاسم از جمعه ۱۳ دی‌ماه روز شهادت سردار قاسم سلیمانی تا چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه در کشور خبر داد.

به گزارش سادس،  پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این گزارش نیز در ادامه می‌آید:

هاشمی: بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است

همه چیز درباره خون‌های نادر

امدادرسانی به ۲۴ روستای درگیر سیل/دو کشته و مفقود تا این لحظه

توصیه‌های یک روانپزشک برای حفظ سلامت روان کودکان در برابر اخبار اضطراب‌آور

جمع‌آوری ۲ داروی معده حاوی مواد سرطان‌زا در آمریکا

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *