تیم منتخب بزرگانی که سال ۲۰۱۹ بازنشسته شدند


شواین اشتایگر

ستاره های بزرگی از دنیای فوتبال در سال جاری میلادی کفش‌هایشان را آویختند.

به گزارش سادس، کمتر از ۳ ماه تا پایان سال جاری میلادی زمان باقی مانده است. در این سال نیز خیلی از ستاره‌های دنیای فوتبال که سال‌ها در مستطیل سبز هنرنمایی کردند، کفش‌هایشان را آویختند و بازنشسته شدند. 

دروازه بان:

پتر چک

پتر چک، دروازه‌بان اهل جمهوری چک، ۱۲۴ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را تجربه کرد. او در تیم اسپارتاپراگ چهره شد و در ادامه به لیگ فرانسه رفت تا مسئولیت حراست از دروازه رن را بر عهده داشته باشد. چک در سال ۲۰۰۴ به تیم چلسی پیوست تا در تیم طلایی مورینیو دو بار پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. این دروازه‌بان بعد از ۱۱ سال حضور در چلسی در سال ۲۰۱۵ راهی تیم آرسنال شد. پتر چک با ۲۰۲ کلین شیت، رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ لیگ برتر انگلیس است. 

مدافعان: 

پاتریس اورا

اتریس اورا، مدافع فرانسوی بعد از این که بیش از یک سال بدون تیم بود، تصمیم گرفت وارد حیطه مربیگری شود و خداحافظی خودش را از فوتبال رسما اعلام کرد. 

خوان

مدافع سابق تیم ملی فوتبال برزیل سالاها در رم و اینتر بازی کرد و آخرین بار در فلامینگو بود و در این سال از فوتبال خداحافظی کرد.

بارزالی 

آندره بارزالی، مدافع ۳۸ ساله یوونتوس نیز خداحافظی خود را از این تیم اعلام کرد. بارزالی هفت قهرمانی با یوونتوس در سری A و چهار قهرمانی در جام حذفی به دست آورده است. این مدافع ۳۸ ساله یوونتوس ۷۴ بار هم پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا را بر تن کرده و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد.

اشلی کول

اشلی کول نیز در سن ۳۸ سالگی به ۲۰ سال دوران بازیگری‌اش پایان داد و کفش‌هایش را آویخت. مدافع پیشین تیم‌های آرسنال و چلسی ۶۹۷ بازی باشگاهی با تیم‌های مختلف انجام داد و ۱۳ عنوان قهرمانی را تجربه کرد.

هافبک‌ها:

ژاوی 

ژاوی طی دوران حرفه‌ای خود در ۹۴۰ بازی رسمی، ۱۳۳ مرتبه پیراهن تیم ملی بارسلونا را برتن داشت و به ۳۱ جام قهرمانی هم دست پیدا کرد. این بازیکن در بازی برابر پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد.

باستین شواین اشتایگر 

باستین شواین اشتایگر، هافبک پیشین تیم ملی فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام  کرد که دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد. او در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ برای تیم ملی آلمان ۱۲۱ بازی انجام داد و ۲۴ گل زد و توانست قهرمانی در جام جهانی برزیل را به دست بیاورد و دوران پرشکوهی در بایرن مونیخ داشت.

وزلی اسنایدر

او در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ برای تیم ملی آلمان ۱۲۱ بازی انجام داد و ۲۴ گل زد و توانست قهرمانی در جام جهانی برزیل را به دست بیاورد و دوران پرشکوهی در بایرن مونیخ داشت. او در تیم هایی چون اینتر و رئال مادرید بازی کرد و آخرین بار برای الغرافه به میدان رفت.

روبن 

ستاره هلندی بایرن مونیخ تصمیم گرفت که در ۳۵ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. او ۸ قهرمانی در بوندسلیگا و ۵ قهرمانی در جام حذفی آلمان با بایرن به دست آورد و البته یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم در کارنامه دارد.

مهاجمان:

ساموئل اتوئو 

اتوئو در فوتبال اروپا برای تیم‌های زیادی مثل رئال مادرید، بارسلونا، اینتر و چلسی بازی کرد. او سابقه حضور در لیگ ترکیه را هم دارد و در سال‌های پایانی فوتبال خود راهی لیگ ستارگان قطر شد که البته در القطر تجربه خوبی نداشت. او با تیم ملی فوتبال کامرون هم دو بار قهرمان  جام ملت های آفریقا شد و ۴ مرتبه نیز عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا را به دست آورد.

فرناندو تورس

مهاجم اسپانیایی پس از ۱۸ سال گذراندن دوران حرفه‌ای در جهان فوتبال، تصمیم گرفت بازنشسته شود. تورس سابقه بازی در تیم‌های اتلتیکو مادرید، لیورپول و چلسی را داشت. او در سال ۲۰۱۸ از تیم مادریدی جدا شد و برای ساگان توسو ژاپن بازی کرد. مهاجم اسپانیایی با تیم ملی در سال ۲۰۱۰ قهرمان جهان شد و توانست فاتح یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *