«باغ صبا» در انتظار کمک شرکت‌های دانش‌بنیان


مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تصویب طرح بازیابی پروژه باغ صبا خبرداد و گفت: تجهیزات فنی باغ صبا از یک کمپانی خارجی خریداری شده اما به دلیل تحریم‌ها، همکاریشان متوقف شد و در تلاشیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان یا دانشگاه‌های معتبر در مورد بهره برداری و گارانتی این تجهیزات اقدام کنیم.

علیرضا آقایی در گفت‌وگو با سادس، در مورد آخرین وضعیت پروژه باغ موزه صبا که با وجود گذشت چندین سال از ساخت این مجموعه،هنوز به بهره برداری نرسیده است گفت: برنامه بازیابی پروژه باغ صبا در شرکت توسعه فضای فرهنگی به تازگی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات حقوقی، مالی و همچنین ایجاد تغییرات در پروانه صادره اولیه که موجب افزایش متراژ پروژه از ۱۲ هزار متر به ۱۹ هزار متر شد، لازم بود تا طرح بازیابی این پروژه انجام شود گفت: طرح بازیابی توسط کارشناسان شرکت، تهیه و در هیات مدیره به تصویب رسید که برای تصویب نهایی به مدیریت شهری ارائه خواهد شد.

آقایی در مورد وضعیت بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه دو  سالن کوچک و سالن پلاتو تکمیل شده، اما هنوز سالن اصلی نیازمند تغییراتی است، گفت: مجموعه باغ صبا دارای سالن‌های خاص است که تجهیزات آن از خارج کشور وارد کشور شده که با توجه به موضوع تحریم‌ها، بهره برداری از آنها مشکل است.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی با شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا در مورد گارانتی و بهره‌برداری تجهیزات خریداری شده به ما کمک کنند، گفت: تجهیزات فنی باغ صبا از  یک کمپانی خارجی خریداری شده اما به دلیل تحریم‌ها، آنها همکاریشان با ما را متوقف کردند و باید با کمک شرکت های دانش بنیان یا دانشگاه های معتبر در مورد بهره برداری و گارانتی این تجهیزات اقدام کنیم.

آقایی افزود: با توجه به تغییرات انجام شده در پروژه، پروانه اولیه نیازمند اصلاح توسط شهرداری منطقه ۷ است و  اعتبار تخصیص یافته سال جاری نیز چهار میلیارد تومان است در حالی که اعتبار مورد نیاز این پروژه ۳۸ میلیارد تومان است.

به گزارش سادس، مجموعه نمایشی “باغ صبا” شش سالن نمایش با ظرفیت ۸۰۰ نفر دارد که شامل پلاتو تمرین تئاتر، سالن تئاتر روحوضی، سالن تئاتر رو باز و دو بلک باکس است و سالن اصلی ظرفیت ۵۰۰ نفری دارد که از ویژگی‌های این سالن می توان به متحرک بودن صحنه، ماشینری و جایگاه تماشاچیان اشاره کرد.

این سالن نخستین سالن نمایش در خاورمیانه است که دارای اکوستیک داینامیک است  و با اینکه مدت‌ها از اتمام پروژه می گذرد اما مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *