از جنجال ایدز در لردگان تا تقویت بارش‌ها در کشور


جنجال ایدز در لردگان؛ از حاشیه تا واقعیت، آیا وسعت مراتع کشور کاهش پیدا کرده است؟، افزایش هفت میلیون نفری جمعیت میانسال تا سال ۱۴۲۰، تقویت بارش‌ها در کشور در نیمه دوم آبان و واکنش سردار کمالی به پیشنهاد افزایش سن سربازی از جمله اخبار امروز(۱۵ مهرماه) اداره اجتماعی سادس است.

به گزارش سادس، اداره اخبار اجتماعی امروز (۱۵ مهر) ۵۲ خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده همچنین با کلیک روی تیتر اخبار، متن کامل آن‌ها در سایت قابل مشاهده است.

رفع ۱۰ هزار خطر شناسایی شده در بوستان‌ها در دستورکار شورای شهر

الهام فخاری – رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران – از نظارت شورای شهر برای رفع ۱۰هزار خطر شناسایی شده در بوستان‌ها خبر داد.

وی با اشاره به گزارش کمیته ایمنی شورای شهر مبنی  بر  وجود  ۱۰ هزار خطر در پارک‌های شهر تهران گفت: ایمن‌سازی زمین‌های بازی و بوستان‌ها جز شاخص های شهر دوستدار کودک است. حدود ۱۰ سال قبل تهران به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شد و تاکنون باید شاخصه‌های تحقق این شهر عملیاتی می‌شد.

افتتاح پنجمین بوستان بانوان در تهران

زهرا صدر اعظم نوری – رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران – با اشاره به افتتاح پنجمین بوستان ویژه بانوان تهران در منطقه ۴ گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا با توجه به شرایط مناطق بوستان‌های ویژه بانوان در دیگر مناطق نیز احداث شود همچنین در راستای ایجاد عدالت و برقراری امکانات برابر برای همه شهروندان این بوستان احداث شده است چراکه زنان به دلیل رعایت حجاب در جامعه نمی‌توانند بدون حجاب از فضاهای عمومی استفاده کنند و سلامتی آنها تحت تاثیر این امر قرار می‌گیرد.

جنجال “ایدز” در لردگان؛ از حاشیه تا واقعیت

جنجال شیوع اچ‌آی‌وی در روستای چنارمحمودی به دلیل آلوده بودن سرنگ آزمایش قند خون در حالی مطرح می‌شود که وزارت بهداشت به‌صراحت اعلام کرده است که درباره راه‌های انتقال بیماری در این منطقه هیچ ابهامی وجود ندارد و هیچ اقدام تشخیصی و بهداشتی، واکسیناسیون و … مطلقا عامل انتقال بیماری در منطقه نبوده است.

اما باید پرسید علم پزشکی به ماجرای ایدز چگونه پاسخ می‌دهد، راه‌های انتقال بیماری چیست و در نهایت آیا ایدز درمان دارد؟

«تکذیب» ادعای «رتبه نهمی» ایرانیان در مصرف الکل

به دنبال انتشار خبری به نقل از گزارش سازمان جهانی بهداشت، مبنی بر اینکه ایران در زمینه مصرف الکل در میان ۱۹۶ کشور جهان، رتبه نهم را دارد، آفرین رحیمی موقر – رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران – این موضوع را تکذیب کرد و با اشاره به وضعیت مصرف الکل در کشور گفت: مطالعات انجام‌ شده در کشور نشان می‌دهد که بین ۹۰ تا ۹۵ درصد ایرانی‌های بزرگسال (بالای ۱۵ سال) الکل مصرف نمی‌کنند.

افزایش هفت میلیون نفری جمعیت «میانسال» تا سال ۱۴۲۰

براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران حدود ۱۶.۸ میلیون نفر از مردان و ۱۶.۵ میلیون نفر از زنان ایران در بازه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال قرار دارند که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد جمعیت میانسالان ایران تا سال ۱۴۲۰ از ۳۶ میلیون نفر به ۴۰ میلیون نفر برسد اما پس از آن مجددا نرخ میانسالی روند کاهشی را طی می‌کند.

ضرورت توجه به اوقات فراغت اشتغال‌زا

 محمد مهدی تندگویان – معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان – با بیان اینکه اوقات فراغت باید تبدیل به اوقات فراغت اشتغال‌زا شود، گفت: اگر می‌خواهیم به سمت کشور ایده آل و توسعه یافته برویم باید حداقل ۴۰ درصد از وقت فضای آموزشی مدارس را صرف آموزش مهارت کنیم.

وی افزود: حوزه بازی‌های رایانه‌ای و بحث تولید محتوا، نرم‌افزار و ورود به فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان طی دو سال گذشته‌ای که بنده حضور داشته‌ام، جزو موضوعاتی است که علیرغم اینکه نهادهای زیادی برای آن به وجود آمده اما مغفول مانده است و سیاست مشخصی وجود ندارد.

۵۰۰۰ مهدکودک روستایی و حاشیه‌شهر تحت پوشش طرح “یک وعده غذای گرم”

سعید بابایی – مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی – از افزایش ٨٠ درصدی سرانه بودجه طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی و حاشیه‌شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

گلوگاه‌های “جعل دیپلم” بسته شد

گودرز شاهمرادی – مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش – با اشاره به بسته شدن گلوگاه‌های جعل مدرک در آموزش و پرورش گفت: تنها نهاد و ارگانی که اجازه صدور مدرک دیپلم  را دارد آموزش و پرورش است و دستگاه‌های دیگر اجازه چنین کاری ندارند.

وی درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از صدور دیپلم جعلی در حوزه آموزش از راه دور اظهار کرد: صدور هرگونه مدرک جعلی توسط افراد سودجو در حوزه های مختلف  امکان دارد اما ورود سودجویان به حوزه آموزش نیز همواره با حساسیت‌هایی روبرو بوده است.

آیا وسعت مراتع کشور کاهش پیدا کرده است؟

بر اساس برخی آمارهای منتسب به دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها مساحت مراتع ایران حدود ۵۰ سال گذشته بیش از ۹۰ میلیون هکتار برآورد شده بود اما مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید که در حال‌ حاضر بر اساس آخرین مطالعات دفتر مهندسی سازمان جنگل‌ها وسعت مراتع کشور ۸۴.۸ میلیون هکتار است.

به گزارش سادس، مساحت مراتع ایران حدود ۵۰ سال گذشته بیش از ۹۰ میلیون هکتار برآورد شده بود که از این میزان حدود ۷۴ میلیون هکتار وضعیت خوب و متوسطی داشتند اما ترحم بهزاد – مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری – به سادس گفت: در حال‌ حاضر بر اساس آخرین مطالعات دفتر مهندسی سازمان جنگل‌ها وسعت مراتع کشور ۸۴.۸ میلیون هکتار است که ۵۲ درصد سطح کشور را تشکیل می‌دهد.

تقویت بارش‌ها در کشور در نیمه دوم آبان

احد وظیفه – رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران – ضمن پیش‌بینی دما و بارش در کشور تا پایان پاییز گفت: بارش طی آبان ماه عمدتا خوب خواهد بود و بویژه در نیمه دوم این ماه تقویت می‌شود.

وظیفه افزود: مهرماه از نظر اقلیمی ماه چندان پربارشی به استثنای نوار شمالی کشور نیست بنابراین انتظار بارش‌های قابل توجه از نظر اقلیمی در مهرماه نداریم. در این شرایط طی دو هفته آینده نیز بارش فراگیر و سیستماتیک در کشور نخواهیم داشت و تنها در شمال سواحل استان‌های گیلان و مازندران، گلستان و بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌ پیش‌بینی می‌شود.

پلیس ایران مسئولیت اجرایی در عراق ندارد/ مشکلی در مرز مهران وجود ندارد

سردار محسن فتحی زاده – فرمانده قرارگاه اربعین ناجا – تاکید کرد که هیچ مشکلی در مرز مهران وجود ندارد.

وی همچنین در مورد بازگشایی مرز خسروی اظهار کرد: مشکلاتی از طرف کشور عراق در مرز خسروی وجود داشت و از طرف ایران هیچ مسئله‌ای نداشتیم به همین دلیل نیز ما گفته بودیم که هر زمان مشکلات از سوی طرف عراقی رفع شود مرز باز خواهد شد.

واکنش سردار کمالی به پیشنهاد افزایش سن سربازی

سردار موسی کمالی – رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح – در پی پیشنهاد مطرح شده برای افزایش سن سربازی به ۲۰ سال، توضیحاتی در این باره ارایه کرد.

به گزارش پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جنجال “ایدز” در لردگان؛ از حاشیه تا واقعیت

علائم و خطرات “سکته چشمی”

تقویت بارش‌ها در کشور در نیمه دوم آبان

واکنش سردار کمالی به پیشنهاد افزایش سن سربازی

«تکذیب» ادعای «رتبه نهمی» ایرانیان در مصرف الکل

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *