پیروزی والیبال ایران مقابل چین تایپه/ دیدار با کره در نیمه نهایی


دیدار تیم‌های والیبال ایران و هند

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، به مصاف تیم ملی چین تایپه رفت و با حساب ۳-۰ به برتری رسید.

به گزارش سادس، تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۸:۵۰ عصر امروز (پنج شنبه) ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ در دور دوم مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم چین تایپه رفت که ۳ بر صفر این تیم را شکست داد تا ساعت ۱۶ فردا در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری در دیدار نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، تیم ایران با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۵ – ۱۹ ایران
با شروع بازی ایران در میان حمایت پر شور هواداران ۴ – ۲ پیش افتاد. در ادامه اما عملکرد خوب دریافت کننده های چین تایپه باعث شد تا ۳ امتیاز متوالی را کسب کرده و ۵ – ۴ از ایران پیش بیفتند. با سرویسهای خوب معروف و آبشار عبادی پور، ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با یک امتیاز سرویس غفور اختلاف دو تیم به ۳ امتیاز افزایش یافت تا چین تایپه در امتیاز ۱۳  – ۱۰ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی چین تایپه نتیجه را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشاند، دو تک دفاع از موسوی و شفیعی وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ – ۱۴ به سود ایران کرد.

با شروع بازی سرعت حملات ایران روی پاسهای معروف بیشتر شد تا نتیجه ۱۹ – ۱۶ به سود ایران شود. سرویس عبادی پور پس از برخورد به لبه تور در زمین حریف خوابید تا “برانیسلاو مورو” در امتیاز ۲۱ – ۱۶ تقاضای وقت استراحت کند. برتری ایران در دفاع و حمله ادامه داشت تا این تیم نهایتا ۲۵ – ۱۹ پیروز ست نخست بازی شود.

*ست دوم: ۲۷ – ۲۵ ایران
در حالی که دو تیم به صورت پایاپای پیش میرفتند، روی خلاقیت فردی معروف، ایران ۵ – ۴ از حریف پیش افتاد. روی پاس سرعتی معروف، علی شفیعی آبشار خود را به امتیاز تبدیل کرد تا ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را برنده شود. با ورود دو تیم به زمین، “لیو هونگ مین” سه امتیاز متوالی را از طریق آبشار و سرویس کسب کرد تا نتیجه بازی ۱۲ – ۱۰ به سود چین تایپه شود. نهایتا ایران با آبشار قائمی نتیجه را ۱۵ – ۱۵ به تساوی کشاند و روی تک دفاع موسوی ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را به پایان برد.

روی حرکات سرعتی معروف و موسوی دفاع چین تایپه بارها جا ماند تا نهایتا روی دفاع موسوی ایران ۲۰ – ۱۸ از حریف پیش بیفتد. در حالی ایران ۲۱ – ۲۰ پیش بود، چین تایپه تقاضای وقت استراحت کرد. در اواخر این ست دو تیم سرویسهای خوبی نزدند و تا امتیاز ۲۵ مساوی پیش رفتند، اما این تیم ایران بود که با به کار گیری سرعت در حمله ۲۷ – ۲۵ ست دوم را از آن خود کرد.

*ست سوم: ۲۵ – ۲۱ ایران

بازیکنان چین تایپه با شروع ست سوم عملکرد بهتری در زدن سرویس داشته و ۵ – ۳ از ایران پیش افتادند. در حالی که نتیجه در امتیاز ۶ مساوی شد، با دو اشتباه متوالی بازیکنان چین تایپه در زدن آبشار، ایران ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود تیم ها به زمین اما شاگردان برانیسلاو در امتیاز ۹ بازی را به تساوی کشاندند. چین تایپه در حالی در امتیاز ۱۳ از ایران پیشی گرفت که ۱۱ – ۹ عقب بود. در ادامه “تسونگ هسوآنگ” با سرویسهای قدرتی خود دریافتهای ایران را دچار مشکل کرد تا چین تایپه ۱۳ – ۱۵ از ایران جلو ببیفتد. در حالی که با درخشش قائمی در خط سرویس بازی ۱۵ – ۱۵ مساوی شد، اما در نهایت چین تایپه ۱۵ – ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را به سود خود کرد.

با ورود تیم ها به زمین، روی اشتباه “یون لیانگ” در زدن آبشار، ایران در امتیاز ۱۸ – ۱۷ از حریف پیش افتاد. در حالی که ایران توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهد، “برانیسلاو” در امتیاز ۲۰ – ۱۸ تقاضای وقت استراحت کرد. در اواخر این ست بازیکنان ایران عملکرد خوبی در زدن سرویس داشتند و با نتیجه ۲۵ – ۲۱  پیروز ست سوم شدند تا در مجموع سه بر صفر برنده این دیدار شوند.

ایران ساعت ۱۶ فردا در مسابقه نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی می‌رود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *