افزایش سرعت باد در شرق کشور


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در شرق کشور خبر داد و گفت: وزش باد خیزش گرد و خاک در برخی مناطق شرقی کشور را به دنبال دارد.

احد وظیفه در گفت وگو با سادس اظهار کرد: امروز (۲۰ شهریور ماه) در سواحل دریای خزر بارش باران و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا و پس فردا (۲۱ و ۲۲ شهریور ماه) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر ضمن مواج شدن دریا، بارش در سواحل این منطقه نیز تقویت می شود. طی این دو روز در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه شنبه (۲۳ شهریور ماه) بارش در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی ادامه دارد و از اواخر وقت این روز از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

وی افزود: از امروز (۲۰ شهریور ماه) تا ابتدای هفته آینده در برخی مناطق شرق کشور افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل در بعضی ساعات همراه با خیزش گرد و خاک است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۲۱ شهریور ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در گرم‌ترین زمان به ۲۷ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت جمعه (۲۲ شهریور ماه) کمی ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. دمای  هوا در این روز در گرم‌ترین زمان ۲۶  درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *