شمار جان‌باختگان و مجروحان حادثه کربلا درحال افزایش است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان‌باختگان حادثه کربلا به ٣۶ تن رسیده و تعداد مصدومان نیز ١٢٢ تن گزارش شده است.

به گزارش سادس، منابع خبری عراق پیش‌تر به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش دادند، در حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا، ٣١ زائر جان باختند و ١٠٠ تن دیگر مصدوم شدند.

این حادثه در جریان برگزاری مراسم «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، رخ داد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج به استناد فهرست مجروحان و جان‌باختگان این حادثه که در اختیارش قرار گرفته است، به سادس گفت: در بین اسامی منتشر شده تا این لحظه، هنوز نام زائر ایرانی مشاهده نشده است اما ستاد ویژه‌ای برای شناسایی زائران در کربلا تشکیل شده است.

این درحالی است که رضایی، معاون سازمان حج و زیارت به یک پایگاه خبری اعلام کرده است: در بین مصدومان حادثه عاشورای کربلا، هفت ایرانی مجروح شده‌اند که پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده‌اند. او گفت، تا این لحظه هیچ ایرانی بین جان‌باختگان این حادثه شناسایی نشده اما یک بیمارستان هنوز برای بررسی باقی مانده است.

رحمانی اما به سادس گفت: هنوز اطلاعات زائران ایرانی مصدوم شده و یا جان‌باخته، به طور دقیق مشخص نشده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *