پیروزی فیروزجا و مقصودلو در بازی اول جام جهانی شطرنج


شطرنج

بازی اول از مرحله نخست رقابت های جام جهانی با پیروزی فیروزجا و مقصودلو و تساوی طباطبایی به پایان رسید.

به گزارش سادس، بازی اول از مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی شطرنج امروز در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شدند.

به این ترتیب علیرضا فیروزجا سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست برابر پاشاکیان از ارمنستان به پیروزی برسد تا نخستین برد ایران در جام جهانی را بدست آورد. پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز پیروز ایران بود که توانست از سد چیگائف روس عبور کند. 

طباطبایی  برابر حریف مصری خود به تساوی رسید و قائم مقامی مقابل حریف قدرتمند چینی شکست را پذیرا شد.

نتایج کامل نمایندگان ایران در بازی اول مرحله نخست جام جهانی به شرح زیر است:

* علیرضا فیروزجا (۲۷۰۲) یک – آرمن پاشاکیان از ارمنستان (۲۵۹۹) صفر
* پرهام مقصودلو (۲۶۶۴) یک – ماکسیم چیگائف از روسیه (۲۶۴۴) صفر
* محمد امین طباطبایی ۰.۵ (۲۶۴۲) – باسم امین از مصر (۲۶۹۹) ۰.۵
*احسان قائم مقامی (۲۵۴۴) صفر – یانگ‌یی یو از چین (۲۷۶۳) یک

دهمین دوره جام جهانی شطرنج با  ۱۲۸ بازیکن از ۴۷ کشور جهان در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود. تیم ایران نیز برای نخستین بار در تاریخ با ۴ بازیکن در جام جهانی حضور یافته است.

رقابت های جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در صورت تساوی بازیکنان کار به دیدار سوم کشیده می شود. در ضمن مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می شود و شکست در هر مرحله به منزله خداحافظی شطرنج بازان از جام جهانی خواهد بود. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای رقابت های جام جهانی شطرنج، یک میلیون و ششصد هزار دلار آمریکا است.

به این ترتیب دیدارهای نخست از دور اول رقابت‌های جام جهانی با دو پیروزی (فیروزجا و مقصودلو) یک تساوی (طباطبایی) و یک شکست (قائم مقامی) برای نمایندگان ایران به پایان رسید. دیدارهای دوم فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۴:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *