توصیه‌های آتش نشانی در اجرای مراسم خیمه سوزی


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، توصیه‌هایی را در مورد مراسم آتش زدن خیمه‌ها به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش سادس، بنابر اعلام شهرنوشت، جلال ملکی با بیان اینکه ظهر فردا همزمان با عاشورای حسینی، بسیاری از هیئات مذهبی، در پایان آیین عزاداری خود اقدام به اجرای مراسم “خیمه سوزانی” می کنند که درصورت بی احتیاطی می تواند حادثه ساز شود، اظهار کرد: در این روز حتی الامکان از مایعات قابل اشتعال و سریع الاشتعال همچون بنزین، نفت، الکل و… استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از مایعات قابل اشتعال، آن را به دست کودکان و یا افراد بی تجربه نسپارید، گفت: مراقب باشید تا مایعات قابل اشتعال به سر، صورت و بدن کسی پاشیده نشود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه از پرتاب ظروف حاوی مایعات قابل اشتعال اکیدا خودداری کنید، تصریح کرد:در نظر داشته باشید که مکان برپایی خیمه‌ها در مجاورت درختان، خودروها یا زیر بالکن منازل و سیم‌های برق نباشد.

ملکی ادامه داد: قبل از به آتش کشیدن خیمه‌ها از نبود افراد به خصوص کودکان به واسطه کنجکاوی کودکانه در داخل خیمه‌ها مطمئن شوید.

وی با بیان اینکه شهروندان از عدم سرایت آتش به اطراف، سقف و دامنه خانه‌ها و مغازه‌ها اطمینان حاصل کنند، افزود:حتما کپسول‌های خاموش کننده و شیلنگ آب در دسترس باشد. بسیاری از آتش سوزی‌های بزرگ در ابتدا بسیار کوچک بوده و با دقت نظر و عکس العمل سریع به وسیله یک خاموش کننده دستی اطفا می‌شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *