توزیع بیش از ۱۰۰ کیلو کیسه تجزیه‌پذیر در دهه اول ماه محرم در منطقه ۱۹ تهران


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ تهران از اجرای اقدامات فرهنگی در راستای مدیریت پسماند و حفاظت از محیط زیست همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) در این منطقه خبر داد.

به گزارش سادس، بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، سعید صالح محمود رباطی با اعلام این خبر افزود: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و توزیع نذورات، مشارکت شهروندان در مدیریت پسماند خشک و عدم رها سازی ظروف یکبار مصرف در معابر کمک شایانی به مدیریت شهری و کاهش مخاطرات محیط زیست خواهد کرد.

رباطی در تشریح اقدامات فرهنگی منطقه با محوریت حفظ محیط زیست بیان کرد: آموزش به بیش از ۷۰ نفر از مسئولین هیئات و خادمین مساجد و ۳۵۰ نفر از بانوان نمازگزار و شرکت کننده در مجالس عزاداری، توزیع بیش از ۱۰۰ کیلو کیسه تجزیه پذیر و ۲۱۰ عدد کارتن پلاست ویژه جمع آوری پسماند خشک در بین مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و اطلاع رسانی محیطی توسط اعضای کانون های محیط زیست و اطلاع رسانی در فضای مجازی و پیوستن مدیران خدمات شهری به کمپین «پس از این» از سایر اقدامات اجرایی حوزه خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این ایام است.

وی ادامه داد: با نصب بنر در منطقه با موضوعات استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، خودداری از اسراف در نذورات و مشارکت در پاکسازی معابر، از شهروندان برای مشارکت در این امر دعوت شده است.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: آموزش تفکیک پسماند به صورت مستمر در منطقه ۱۹ انجام می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *