چه کسی برای ملوان تصمیم می‌گیرد؟/ بومی‌های ملوان را قلع و قمع کردند


تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی

سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در واکنش به انتخاب مالک و سرمربی غیر بومی برای این تیم گفت: ملوان تیمی بومی است برخی از دوستان برای تیم مربی غیربومی انتخاب و آنها را در این تیم مدام بالا و پایین کردند و دیدند که نتیجه نمی‌دهد.

به گزارش سادس، پس از آنکه ملوان بندرانزلی مدت‌ها بدون مدیرعامل بود، مالکیت این تیم به محسن میرابی سپرده شد اما غیربومی بودن مالک و نیز انتخاب سرمربی غیربومی مورد انتقاد برخی از اعضای این تیم از جمله مریم ایراندوست قرارگرفته است. سرمربی تیم بانوان ملوان تجارب سال‌های گذشته در انتخاب مالک غیربومی برای این تیم را دلیلی برای انتقاد به این تصمیم می‌داند و معتقد است آینده خوبی در انتظار ملوان نیست. او در این مورد به سادس گفت: ملوان تیمی بومی است. حدود ۴۰ سال ملوان فقط چهار مربی بومی(بهمن صالح نیا، نصرت ایراندوست، محمد احمدزاده و فرهاد پورغلامی) داشت اما برخی از دوستان برای تیم مربی غیربومی انتخاب و آنها را مدام در این تیم بالا و پایین کردند و دیدند که نتیجه نمی‌دهد.

او در این مورد افزود: ملوان تیم شهری و کاملا محلی است و معتقدم با یک گروه غیربومی در این تیم موفق نمی‌شود. البته آرزوی ما موفقیت تیم است اما این اتفاق خوبی نیست که بازیکن و پزشک بومی تیم را کنار بگذارند. پزشک تیم سال‌هاست که برای ملوان زحمت می‌کشد و از جیب هزینه می‌کند اما خیلی راحت او را کنار می‌گذارند، به عبارتی تمام بومی‌ها را قلع و قمع می‌کنند یا اینکه می‌گویند تمرین در تهران برگزار شود. این مسائل را از بزرگ ملوان ‌آقای صالح نیا شنیدم و قطعا حرفش را بدون تحقیق قبول می‌کنم و مطمئنم شرایط خوبی پیش رو نیست.

چه کسی برای ملوان تصمیم می‌گیرد؟

ایراندوست در ادامه بیان کرد: از طرف مردم انزلی و تمام هوادارن این تیم می‌پرسم که چه کسی برای ملوان تصمیم می‌گیرد؟ نماینده و شورای شهر می‌گویند تصمیم‌گیرنده نیستند، رئیس جمهور هم می‌گوید آنقدر مشکلات هست که به ما ربطی ندارد، با هر مسئولی که صحبت می‌کنیم، می‌گوید کاچی به از هیچی! اما این جواب ما نیست؛ چرا ملوان باید به این روز بیفتد؟

او در مورد اینکه تیم ملوان زیر نظر نیروی دریایی قرار نگرفت، گفت:  ۳۰ درصد سهام ملوان دست نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، ارتش همیشه کنار مردم بوده و مردم هم  دوست دارند ملوان حتی بدون پول زیر نظر نیروی دریایی باشد ، یعنی اگر اسم تیم ملوان نیروی دریایی بشود و شرایط مثل گذشته باشد خیلی بهتر  از این است که با افراد غیربومی باز هم قراردادهایی بسته شود و بدهی‌هایی برای تیم بار بیاید و در نهایت سال بعد ملوانی بدهکارتر را بینیم. این  به معنی نابودی باشگاهی با قدمت ۵۰ ساله است؛ چه کسی جوابگوی ماست؟  کاش یک مسئول مرد باشد و صحبت کند تا اگر ما اشتباه کردیم، آگاه‌مان کند. 

سرمربی تیم بانوان ملوان به علاقه مردم انزلی به این تیم اشاره و بیان کرد:  مردم انزلی چیزی ندارند و تمام عشق‌شان ملوان است. وقتی که می‌خواهیم خودمان را معرفی کنیم، می‌گوییم ملوانی هستیم و بعد یادمان می‌آید که انزلی چی هستیم. 

باید در فضا دنبال ملوانی‌ها بگردیم!

او در پاسخ به این سوال که‌ آیا ملون در فصل آینده در لیگ حضور دارد؟ گفت: باید ببینیم که ملوان کجاست، فعلا باید در فضا دنبال ملوانی‌ها بگردیم! نمی‌دانم باشگاه ملوان را به تهران بردند یا نه؟ اما امیدورام تیم بانوان هم با کیفیت به راه خود ادامه دهد چون الان وظیفه ما سنیگن تر شده و هواداران انتظار دارند که بهترین باشیم؛ نمی‌خواهیم مثل فصل گذشته با مشکلات در لیگ شرکت کنیم و نه تنها مقام به دست نیاوریم بلکه بازیکنانمان اذیت شوند به همین دلیل نامه ای  به سرپرست تیم دادم و او پیگیرهای لازم را انجام می‌دهد. اگر مدیرعامل و مسولان باشگاه از تهران به ملوان بیایند باید نشست و جلسه ای داشته باشیم  تا ببینیم وضعیت به چه صورتی پیش می‌رود.

ایراندوست در مورد اینکه باز هم هدایت ملوان را برعهده می‌گیرد یا خیر بیان کرد:  در این سال‌ها ثابت کردم که اگر قرار باشد مربیگری کنم فقط هدایت ملوان را برعهده می‌گیرم. اگر امسال شرایط ملوان خوب باشد قطعا هستیم  و اگر مسئولان به دنبال حضور در لیگ با بازیکنان بومی باشند، شرایطی را فراهم کردیم که ۱۰ بازیکن بومی یکسال تجربه حضور در لیگ را به دست آوردند و اکنون در حدی هستند که کار را پیش ببرند اما انتظارات  از تیم خیلی بالا  رفته و همه  می‌خواهند مقام  بیاوریم. در نهایت باید ببینیم دیدگاه باشگاه به چه صورت است.

تمام هزینه‌های حضور در دیسکاور را میزبان پرداخت کرد

ایراندوست در بخش دیگر این گفت‌وگو به تورنمنت دیسکاور فوتبال اشاره کرد و گفت: دهمین دوره فستیوال دیسکاور فوتبال برگزار شد و ما هم مدارک‌مان  را برای حضور  فرستادیم که برایمان دعوتنامه ارسال کردند، ویزا گرفتیم  و در نهایت به این تورنمنت که تمام هزینه ها بر عهده خود برگزار کننده مسابقه بود، رفتیم. سه سال قبل هم تیم یاران حجازی با سرپرستی و سرمربیگری آتوسا حجازی و با گروهی از بازیکنان تیم ملی در این فستیوال شرکت کرد. علاوه بر تیم یاران آتنا خانم حمیده حمیدی، مربی دروازه‌بانان تیم ملی و مهناز ذکایی، داور فدراسیون هم به صورت شخصی در این فستیوال حضور داشتند.

او در این مورد افزود: هر تیمی دوست دارد در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت کند، مخصوصا در شرایطی که تمام هزینه‌ها از طرف میزبان پرداخت می شود. تمام هزینه‌های ویزا، پرواز و سفارت را دیسکاور متقبل شد حتی عوارض خارج از کشور را هم به ما بازگرداند، در این شرایط  هر تیمی دوست دارد در تورنمنتی که برای فوتبال وتمرین است شرکت کند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم.

می‌توانستیم با نام ملوان شرکت کنیم

سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان در پاسخ به این سوال که چرا اسم تیم‌تان یاران آتنا بود مگر نمی‌توانستید با نام ملوان شرکت کنید؟ بیان کرد: می‌توانستیم اما قبل از اینکه ملوان بعد از انحلال برای حضور  در فصل ۹۷ اعلام آمادگی کند، تیم یاران آتنا را تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم حتی اگر ملوان در لیگ برتر شرکت نکند،  با این تیم  فوتبال‌مان را داشته باشیم و در مسابقات و تورنمنت های داخلی و خارجی شرکت کنیم حتی در سطح استان کاپ گرفتیم و اکنون در تورنمنت خارجی دیسکاور هم قهرمان شدیم.

او در ادامه افزود:  ۱۰۰ بازیکن از سراسر دنیا در این تورنمنت حضور داشتند  و ما هم با  ۱۲ نفرشرکت کردیم.  در این مسابقات  به دو گروه ۶ نفره تقسیم شدیم. گروه اول با ترکیب من، سارا قمی، سمانه قاشیه، هاجر شاه ملک، معصومه حسرتی و مینا قنبرزاده به همراه  ۶ بازیکن از بولیوی، نپال  و یک مربی از آرژانتین قهرمان شدیم و گروه دوم‌مان با ترکیب سپیده نزهتی، مژده وثوق، الهام عبدالرحمانی، پگاه نوری، فاطمه صادق زاده و مهسا پورمحمدیان با گروهی از بازیکنان ارمنستان و لیبی سوم شد.

دستاورد دیسکاور: تغییر نگاه به فوتبال بانوان ایران

ایراندوست در مورد تاثیر تورنمنت دیسکاور در تغییر نگاه به فوتبال بانوان ایران گفت: گروه‌های آلمانی حاضر در این فستیوال فکر می‌کردند فوتبال بانوان ایران خیلی ضعیف است اما وقتی  بازیکنان مان را دیدند کاملا شوکه شدند حتی بارها گفتند:” فکر  نمی‌کردیم فوتبال بانوان ایران در این سطح باشد و دختران ایران بتوانند فوتبال بازی کنند”. در مصاحبه هایم به آنها گفتم چرا اینگونه فکر می‌کردید در حالی که ۱۰ سال پیش تیم ملی‌مان تتشکیل شده و فعالیت می‌کند؟ در نتیجه از این نظرخیلی خوب شد. حتی ایرانی‌های حاضر در این فستیوال هم می‌گفتند خدا را شکر که شما اینجا آمدید چون گاهی حرف‌هایی می‌شنویم که دلمان می‌گیرد اما  الان به شما که نشان دادید دخترانمان چقدر قوی هستند، افتخار می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که‌ آیا ایرانی‌ها از این تورنمنت استقبال کردند؟ گفت: بله، ایرانی‌های زیادی حضور داشتند و تیم را تشویق می‌کردند که کل حس خیلی خوبی بود.

ایراندوست به سطح فنی تورنمنت دیسکاور اشاره و بیان کرد:  سطح مسابقات آنقدر بالا نبود که بگویم  از نظر تکنیکی و تاکتیکی چیز زیادی به ما اضافه شد اما از نظر بازی جوانمردانه، نحوه برگزاری و مسائلی که در راستای کمک به فوتبال است، تجربه خوبی بود، از همه مهمتر اینکه بازیکنان‌مان بعد از فصلی سخت و پر از دردسر یک هفته خوب در برلین داشتند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *