تاثیر ترکیب‌های شیمیایی متداول در محیط زندگی بر خطر ابتلا به دیابت


ترکیب‌ها و مواد شیمیایی متداول در محیط زندگی با خطر ابتلا به دیابت مرتبط هستند اما می‌توان با عادات سالم آن‌ها را کنترل کرد.

به گزارش سادس، تماس بیا ترکیب‌های شیمیایی موجود در محصولات مختلف از بسته‌بندی مواد غذایی گرفته تا پوشاک و مبلمان با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است اما با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می‌توان با بسیاری از این تهدیدها مقابله کرد.

در این بررسی محققان آمریکایی به آزمایش نمونه خون ۹۵۷ نفر که به بیماری دیابت مبتلا نبودند پرداخته تا سطح ترکیب شیمیایی موسوم به PFAS را در خون آنها اندازه گیری کنند. سپس از گروهی از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا با تغییراتی در سبک زندگی حدود هفت درصد وزن خود را کاهش دهند. همچنین گروهی دیگر تنها نوعی شبه دارو دریافت کرده و عادات غذایی و برنامه ورزشی پیشین خود را ادامه دادند.

پس از گذشت دو سال مجدد نمونه خون این افراد و سطح ترکیب شیمیایی PFAS موجود در خون آنان مورد بررسی قرار گرفت. محققان مشاهده کردند با افزایش سطح PFAS خطر ابتلا به دیابت طی سال‌های آتی در افراد گروه دوم نسبت به شرکت‌کنندگانی که تغییرات قابل توجهی را در رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود داشتند، بیشتر بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان یافته‌ها حاکی از آن است که برخی از گونه‌های این ترکیب شیمیایی در خطر ابتلا به بیماری دیابت نقش دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *