صعود سروش احمدی به فینال یونیورسیاد / ششمین طلا در انتظار ایران

سروش احمدی نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم تکواندوی ایران با برتری قاطعانه مقابل رقبای خود راهی فینال یونیورسیاد دانشجویان جهان ۲۰۱۹ شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس از ایتالیا، در ادامه چهارمین روز از مسابقات تکواندوی سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم در دیدار نیمه نهایی مقابل دیلان چلاموتو از فرانسه با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله فینال شد.

وی برای رسیدن به مدال طلا باید به مصاف نیاز پولاتوف از ازبکستان برود.

احمدی پیش از این در دور نخست استراحت داشت، سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی به روی شیاپ چانگ رفت و عبدالله الغود از عربستان را ناک اوت کرد و به یک هشتم نهایی رسید. وی سپس برابر علی ممدوف از آذربایجان با نتیجه ۱۳ بر یک پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید و در این مرحله نیز مقابل احمد نسار از مصر با نتیجه قاطع ۲۴ بر ۲۰ به برتری رسید و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، راهی مرحله نیمه نهایی شد.

پیش از این عرفان ناظمی نیز در وزن ۷۸- کیلوگرم در اولین مبارزه و در مرحله یک شانزدهم نهایی، آنجیال از اسلواکی را در ابتدای راند دوم ناک اوت کرد و به یک هشتم نهایی رسید اما در ادامه با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل حریفی از اسپانیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در بخش بانوان ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم برابر «پو یا سو» از چین تایپه با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ شکست خورد و از صعود به دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها بازماند.

تکواندوکاران ایران تاکنون در بخش مبارزه توسط میرهاشم حسینی، آرمین هادی پور و امیرمحمد بخشی صاحب سه مدال طلا و توسط ملیکا میرحسینی یک مدال برنز را برای کاروان ایران به ارمغان آورده‌اند.

هدایت تیم مردان برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی است. سرمربیگری تیم زنان نیز برعهده «مهرو کمرانی» به عنوان سرمربی می‌باشد.

این مسابقات ۲G می‌باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *