دیدار مسئولان کاروان ایران با رئیس فیزو/ ماتیستین: از توجه ایران به ورزش زنان خوشحالیم


دیدار با رئیس فیزو

در حاشیه برگزاری سی امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به همراه مسئولان کاروان ایران با رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس از ایتالیا، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه رضا قراخانلو مدیر آکادمی ملی المپیک و عضو هیأت رییسه فدراسیون دانشگاهی، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و بشیریان دبیر این فدراسیون با اولگ ماتیستین رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار صدیقی ضمن تشریح وضعیت ورزش دانشگاهی در ایران و تاکید بر حمایت از فعالیت‌های ورزشی دانشجویان در ایران گفت: علاوه بر توجه به ورزش قهرمانی در بخش ورزش همگانی نیز برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآمد، به عنوان مثال المپیادهای ورزش همگانی بصورت منظم و با حضور تعداد زیادی از دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

صدیقی در ادامه نیز از رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در ایران دعوت کرد و اولگ ماتیستین نیز اعلام کرد اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال آینده به ایران سفر خواهد کرد.

قراخانلو نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه بین ارگان‌های ورزشی، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک در ایران همکاری و هماهنگی خوبی وجود دارد و با هم خوب کار می‌کنند. ما در ایران در تمام جوانب از همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون ورزش دانشجویی حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما آمادگی همکاری در تمام جوانب را با فیزو داریم. ما در بعضی از رشته‌ها می‌توانیم میزبانی مشترک زنان و مردان را داشته باشیم اما می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها به صورت مجزا مسابقات را اجرا کنیم کما اینکه در سال‌های گذشته مسابقات تحت حمایت فیزو و دانشجویان آسیا را برگزار کردیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تاکید کرد: ما از کمک کمیته ملی المپیک هم می‌توانیم استفاده کنیم و ارتباط خوبی با IOC در کشور داریم. همانطور که در المپیک جوانان در آرژانتین دیدید صالحی امیری آمادگی کمک دارند و بنده نیز به عنوان رئیس آکادمی المپیک، آمادگی همکاری برای رویدادهای ورزشی و توسعه علمی ورزش دانشگاه و سمپوزیوم‌ها و دوره‌ها را داریم. ما همچنین از حمایت وزارت علوم نیز برخورداریم.

وی تاکید کرد: ما علی رغم محدویت‌های مالی که برای ایران ایجاد شده کاروان کشورمان را به بازی‌های یونیورسیاد اعزام کردیم و لازم است شما حمایت بیشتری از فعالیت‌های ایران داشته باشید.

قراخانلو در ادامه تصریح کرد: از چند روز آینده المپیاد ورزشی برای دانشجویان با محوریت سلامت دانشجویان در ایران با حمایت دکتر صدیقی برگزار می‌شود. ما در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم و در حال حاضر در کنار بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی یک خانه تندرستی ایجاد شده تا دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز یادآور شد: ما در ایران شهرهای زیادی داریم که دانشگاه‌های خوبی دارند و می‌توانند برگزار کننده مسابقات باشند. امکانات خوب و بالای میانگین در دانشگاه‌ها داریم و البته در برخی بخش‌ها کمبودهایی هست که آنها را جبران می‌کنیم. از شما می‌خواهیم از زیر ساخت‌های ما دیدن کنید.

اولگ ماتیستین رئیس فیزو نیز در این دیدار گفت: ما از شما حمایت می‌کنیم و در اولین فرصت دیداری با شما و کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد. حتماً بعد از مجمع عمومی که در نوامبر برگزار می‌شود به ایران سفر می‌کنم. برای امکان میزبانی ایران نیز باید پروسه آن در فیزو طی شود و درباره چگونگی آن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص حضور زنان با حجاب اسلامی در میادین ورزشی و درخشش دختران دانشجو در سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا گفت: از دیدن عملکرد فاطمه حسام پومسه کار دختر ایران واقعاً لذت بردم. از موفقیت بانوان ایرانی بسیار خوشحال هستم و امیدوارم این درخشش‌ها ادامه داشته باشد. از این بابت که ایران تفاوتی بین زنان و مردان در ورزش ایجاد نکرده و محدودیتی وجود ندارد و فرصت برابر برای دختران ایجاد شده، از ایران تشکر می‌کنم.
در پایان این دیدار نیز رئیس فدراسیون جهانی هدیه‌ای به رسم یادبود به دکتر صدیقی اهدا کرد و صدیقی نیز هدیه‌ای به وی داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *