امیر توکلیان: در ۲-۳ وزن برای مسابقات جهانی تغییر داریم


امیر توکلیان

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان از برگزاری رقابت‌های انتخابی در وزن ۷۱ کیلوگرم برای مسابقات جهانی بلغارستان خبر داد و گفت: برای گزینش بهترین کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات جهانی در وزن ۷۱ کیلوگرم دوشنبه ۲۴ تیرماه چهار کشتی‌گیر در رقابت انتخابی شرکت خواهند کرد.

امیر توکلیان پس از قهرمانی تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و همه کشورها سرمایه گذاری خوبی را در رده سنی نوجوانان انجام داده‌اند، به طوری که برخی کشورها همچون ترکمنستان، تاجیکستان و کره شمالی و جنوبی در برخی از اوزان خود از کشتی‌گیران روسیه استفاده کرده بودند و موفق شدند به چند مدال دست پیدا کنند.

وی گفت: من تیمی را راهی مسابقات قهرمانی آسیا کردم که سال گذشته بر روی این تیم که در رده سنی نونهالان بود سرمایه گذاری خوبی انجام داده بودیم. امسال همین تیم در بخش نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد به طوری که ما توانستیم از همین تیم در قهرمانی آسیا هشت فینالیست داشته باشیم و این عملکرد بسیار راضی‌کننده‌ای بود. البته در دو وزن ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم به خاطر ابهامی که وجود داشت قبل از اعزام انتخابی گذاشتیم که هر دو کشتی‌گیر توانستند در مسابقات آسیایی قزاقستان صاحب مدال طلا شوند و این افتخار بزرگی برای تیم نوجوانان بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان خاطر نشان کرد: برای این تیم تلاش زیادی شده و من امیدوارم فدراسیون این سرمایه‌ها را حفظ کند تا رها نشوند. ما برای جمع‌آوری این تیم سال گذشته اردوهای بسترسازی هر ماه پنج روز در استان‌های مختلف برگزار کردیم تا بتوانیم تیم خوبی را در رده سنی نونهالان و سپس نوجوانان شناسایی کنیم. موفقیت امروز حاصل همین بسترسازی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای آماده سازی تیم کشتی نوجوانان تورنمنت خارجی داشتید یا خیر؟ اظهار کرد: در سال‌های گذشته حداقل دو تورنمنت برون‌مرزی داشتیم اما امسال به خاطر شرایط بد اقتصادی تنها توانستیم به یک تورنمنت برون‌مرزی در ترکیه برویم تا تیم اعزامی به قزاقستان را از بین این تورنمنت و رقابت انتخابی که برگزار کرده بودیم شناسایی کنیم. یقین داشته باشید که اگر این کشتی‌گیران رها نشوند و سرمایه گذاری خوبی روی آنها صورت بگیرد در المپیک ۲۰۲۴، ۳۰ تا ۴۰ درصد از تیم ملی آزاد کشتی را همین کشتی‌گیران تشکیل خواهند داد. به این کشتی‌گیران باید توجه ویژه‌ای شود تا بتوانند پشتوانه‌های خوبی را برای تیم ملی بزرگسالان تشکیل دهند.

توکلیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به فاصله زمانی کوتاهی که تا مسابقات جهانی بلغارستان زمان دارید آیا تصور می‌کنید بتوانید تیم آماده‌ای را راهی مسابقات کنید؟ اظهار کرد: یکی از مشکلات ما همین است که باید در فاصله زمانی کوتاه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تیم را برای قهرمانی جهان آماده کنیم و ما در این فاصله زمانی تنها می‌توانیم اردوی ۱۲ روزه در خانه کشتی برگزار کنیم. ما باید چهار مردادماه برای شرکت در مسابقات جهانی عازم بلغارستان شویم و مسابقات از شش مردادماه آغاز می‌شود به هر صورت برای حفظ آمادگی این کشتی‌گیران کار سختی را پیش‌رو داریم و تلاش ما بر این است تا بتوانیم در جهانی نیز همان‌طور که در قهرمانی آسیا دل مردم را شاد کردیم در بلغارستان نیز به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان درباره تغییرات در برخی اوزان برای شرکت در مسابقات جهانی اضافه کرد: در وزن ۷۱ کیلوگرم برای انتخاب بهترین کشتی‌گیر اعزامی خود به مسابقات جهانی دوشنبه هفته آینده ۲۴ تیرماه رقابت انتخابی بین چهار کشتی‌گیر برگزار خواهیم کرد تا بهترین فرد را برای جهانی انتخاب کنیم. البته تا ۹۰ درصد ترکیب اصلی تیم همین کشتی‌گیرانی هستند که در قهرمانی آسیا شرکت کردند ضمن این‌که این امکان وجود دارد که در اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم نیز تغییراتی اعمال کنیم.

وی ادامه داد: برای این‌که فشار زیادی به تیم وارد نکنیم و تیم آماده‌ای را راهی جهانی کنیم به کشتی‌گیران پنج روز استراحت دادیم و از یکشنبه هفته آینده که اردوی تیم ملی برپا خواهد شد سعی داریم سه روز اردو را به ریکاوری اختصاص دهیم و سپس تمرینات سرعتی را آغاز خواهیم کرد. امیدوار هستیم در جهانی نیز همانند قهرمانی آسیا روی سکو قرار بگیریم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا بهتر نبود در مسابقات قهرمانی آسیا از تیم دوم استفاده می‌کردید نه تیم اصلی، گفت: به دلیل بالا بودن سطح مسابقات قهرمانی آسیا و بخاطر فاصله زیادی که بین نفر دوم با نفر اصلی در بعضی اوزان وجود داشت سعی کردیم از تیم اصلی خود در قهرمانی آسیا استفاده کنیم تا کشتی‌گیران قبل از شرکت در مسابقات جهانی ضمن برخوردار شدن از یک مسابقه تدارکاتی برون مرزی، خود را برای جهانی نیز آماده کنند. در حال حاضر شرایط تیم بسیار خوب است و ما به دنبال آماده‌سازی کشتی‌گیران برای مسابقات جهانی بلغارستان هستیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *