رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، مدیر کمیته تاب‌آوری شهرهای آسیایی شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان مدیر کمیته مدیریت بحران و تاب‌آوری شهرهای آسیایی انتخاب شد.

به گزارش سادس، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، در حکمی که به امضای گشتاسب مظفری – دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی رسیده، چنین آمده است: امیدوارم که مدیریت خوب، تجارب عالی، دانش فنی و خلاقیت و مشارکت موثر جنابعالی مجمع شهرداران آسیایی بتواند در دوره جدید خود ماموریت‌ها و اهدافش را به خوبی پیش ببرد.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه کمیته‌های دائمی تاب‌آوری در برابر حوادث در پنجمین دوره مجمع شهرهای آسیایی در غازیانتپ ترکیه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

مجمع شهرداران آسیایی، مجمعی بین‌المللی است که سال ۲۰۰۸ با هدف ترغیب و کمک به همکاری میان شهرها، شهرداری‌ها و دولت‌های محلی، تقویت مدیریت شهری از طریق همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، ارتقای دسترسی به توسعه پایدار شهری و … تاسیس شده است. تهران، استانبول، بانکوک، هایکو و غازینتپ به ترتیب ریاست دوره‌های اول تا پنجم را برعهده داشته‌اند.

پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با مجموعه نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلفی چون تاب‌آوری شهری، هوشمندسازی، زیست‌پذیر کردن شهرها، حمل و نقل شهرهای آسیایی، با حضور مدیران و کارشناسان شهری از ایران و نیز سایر شهرهای آسیایی در شهر غازیانتپ برگزار شد.

دکتر گشتاسب مظفری در نشست معارفه مدیر کمیته تاب‌آوری این مجمع با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و همکاری‌های بین‌المللی صورت گرفته در قالب فعالیت این مجمع به معرفی کمیته‌های مختلف پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در قالب کمیته تاب‌آوری بتوان نگاهی ویژه به موضوع ایمنی در شهرها و نیز همکاری‌های مشترک بین‌المللی در این زمینه داشت.

وی گفت: هدف این است که در قالب فعالیت‌های این کمیته ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، در زمینه پیشگیری و کاهش ریسک بتوانیم از همکاری و تجربیات مشترک استفاده کنیم.

همچنین دکتر رضا کرمی محمدی – رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیر کمیته تاب آوری مجمع شهرداران آسیایی در این دیدار گفت: ارتباطات بین المللی برای استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها در موضوع تاب آوری، کاهش ریسک و افزایش ایمنی در شهرها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: ما ضمن افزایش توانایی خود، تلاش می‌کنیم پتانسیل و ظرفیت‌های خود را نیز معرفی کنیم.

ارتقای همگرایی و انسجام بیشتر کشورها، شهرها و شهروندان آسیایی، کمک به حفظ و تقویت فرهنگ و هویت بومی و محلی شهرهای آسیایی در عین تعامل و همگرایی با سایر مناطق جهان، توسعه مناسبات و همکاری‌های فنی و تخصصی میان شهرها، شهرداران و مقامات شهری آسیایی و آماده‌سازی شهرها و شهروندان برای  رویایی با چالش‌های پیش رو، ترسیم چشم انداز مشترک و تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری بخشی از اهداف این مجمع به شمار می‌آید.

کمیته‌های ترافیک و حمل و نقل عمومی، فرهنگ و اقتصاد گردشگری و کمیته تاب آوری، کمیته‌های مختلف این مجمع را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *