لژیونر هندبال ایران: مایوس نیستیم اما شانس زیادی برای المپیکی شدن نداریم


محسن باباصفری

محسن باباصفری گفت: در مسابقات انتخابی المپیک با حضور تیم‌هایی چون قطر، بحرین، عربستان، کره و ژاپن شانس تیم ما برای المپیکی شدن خیلی زیاد نیست.

لژیونر و دروازه‌بان تیم ملی هندبال در گفت و گو با سادس، در مورد دومین اردوی تیم ملی هندبال اظهار کرد: این اردوها از ۱۹ خرداد آغاز شده و به صورت منظم برگزار خواهد شد. طبق برنامه دو روز صبح و بعدازظهر تمرین و نصف روز استراحت خواهیم داشت. اکثر لژیونرها به دلیل مصدومیتی که در لیگ‌های اروپایی دارند در این مرحله حاضر نشدند. من با آن‌ها در ارتباط هستم و می دانم که مشکل آسیب آن‌ها جدی است که اگر نبود حتماً در اردوی تیم ملی حاضر می‌شدند.

لژیونر هندبال ایران در خصوص قرعه سخت و همگروه‌های ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ گفت: نمی‌خواهم مایوسانه صحبت کنم یا بگویم شانسمان برای المپیکی شدن خیلی کم است، اما با حضور تیم‌هایی چون قطر، بحرین، عربستان، کره و ژاپن شانس ما خیلی هم زیاد نیست. حضور این تیم‌ها کار را برای ما سخت می‌کند. البته این تیم‌ها همان‌هایی هستند که سال‌ها پیش با آنها رقابت می‌کردیم و آنها را شکست می‌دادیم. حتی در انتخابی دوره قبل المپیک در قطر تیم ما در فینال با میزبان بازی کرد که اگر قطر شرایط میزبانی نداشت پیروز نمی‌شد.

او ادامه داد: نسبت به چهار سال پیش همه چیز تغییر کرده و خیلی اتفاقات که نباید در فدراسیون رخ داده است. در قسمت مدیریتی تغییرات زیادی داشتیم. برای بازیکنان شرایطی پیش آمد که به دلیل لژیونر شدن نتوانستند به طور کامل تیم ملی را همراهی کنند. با این حال اکنون تمام تلاش تیم و کادر فنی این است که با آمادگی کامل در انتخابی المپیک شرکت کنیم و امیدواریم که از گروه بالا برویم. خیلی شیرین است اگر بتوانیم جزو چهار تیم باشیم. البته همه اینها مستلزم این است که مدیریت خوبی وجود داشته باشد که خوشبختانه حبیبی با برنامه خوب آمده است و موقعیت خوبی است که از داشته‌هایمان استفاده کنیم.

باباصفری در مورد شانس تیم ملی هندبال ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ خاطرنشان کرد: شرایط در این مسابقات کلاً فرق دارد. کشورهای عربی با برنامه می آیند، آنها حتی انتخابی المپیک را به عنوان بازی تدارکاتی حساب می‌کنند و از طرف دیگر شانس خود را برای المپیک امتحان می‌کنند. تیم‌های عربی برای قهرمانی آسیا و انتخابی جهان تمام تمرکزشان روی کسب سهمیه خواهد بود. آن‌ها برنامه‌ریزی مرتب، اردوها و لیگ‌های بسیار منظم و بازیکنان خیلی خوب دارند که باعث می‌شود تیم‌های ملی خوبی داشته باشند. در جام ملت‌ها شرایط برای ما متفاوت خواهد بود. هر چند که خیلی امید داریم که روی سکو برویم، اما سال گذشته هم این امیدواری وجود داشت که نا امید شدیم. در این دوره نمی‌خواهیم زیاد حرف بزنیم و بیشتر می‌خواهیم به آن عمل کنیم. تیم خوبی داریم و زمانی که با بازیکنان سایر تیم‌ها صحبت می‌کنم واقعاً از تیم ملی ایران ترس دارند. اما خوب هیچ وقت اتفاق نیفتاده است که بتوانیم از همه داشته‌ها استفاده کنیم.

دروازه بان تیم ملی هندبال در مورد حواشی که گفته می‌شود به تیم ملی ضربه می‌زند گفت: نه حواشی نیست. هیچ گاه در تیم ملی درگیری بین بچه‌ها نبوده است. البته چند کارشناس گفته بودند که مربیان با لژیونرها درگیری داشتند اما من می گویم چنین حرف‌هایی واقعیت ندارد. هیچ گاه هیچ درگیری بین بازیکنان نبوده، ما همه یک خانواده هستیم شاید بحثی بین خانواده مطرح شود اما در پایان به دوستی ختم می‌شود. حرف‌ها و بحث‌های تیم ملی هیچ گاه جدی نبوده و همیشه در همان لحظه میان خانواده حل شده و به جای باریک نرسیده است.

او در مورد جوانگرایی تیم ملی نیز گفت: اینکه تعدادی بازیکن جوان در کنار باتجربه‌ها قرار گرفتند کار بسیار خوب و منطقی است. همه تیم‌های ملی دنیا این کار را می‌کنند. اما من معتقدم که بازیکنان می‌توانند تا ۳۵ سالگی به تیم ملی کمک کنند. این سن اوج پختگی است که تیم‌های بزرگ بهره برداری زیادی از بازیکنان باتجربه خود می‌کنند. در ایران بازیکنان وقتی به یک سنی می رسند فکر می‌کنند دیگر جایگاهی ندارند و افرادی که می آیند نیز فکر می‌کنند باید باتجربه‌ها کنار گذاشته شوند. اگر از تجربه بازیکنان استفاده شود می‌توانیم چندین و چند سال موفق باشیم. در کنار باتجربه‌ها هم می‌توان در هر دوره از حضور یک یا دو جوان استفاده کرد تا آینده تیم ملی ساخته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیلی خوب است که ۱۰ تا ۱۵ جوان و نوجوان به اردوی تیم ملی دعوت شدند. آنها پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهند بود. خود ما هم زمانی همینطور به تیم ملی رسیدیم. در کنار بزرگان هندبال به تیم ملی دعوت شدیم و سلسله مراتبی طی شد تا به این مرحله رسیدیم. منتهی در کنار بحث جوانگرایی معتقدم که نباید اجازه دهیم باتجربه‌ها سریع خداحافظی کنند یا از تیم ملی دلزده شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *