کاهش بی‌سابقه جمعیت پستانداران در جنگل‌های جهان


محققان در مطالعه‌ای هشدار دادند: شکار غیرقانونی موجب کاهش فاجعه‌بار جمعیت پستاندارانی شده که در جنگل‌های استوایی باقیمانده در جهان زندگی می‌کنند.

به گزارش سادس، کارشناسان اظهار داشتند: جمعیت پستاندارانی همچون جگوار یا پلنگ خالدار آمریکایی، پلنگ، فیل و کرگدن تنها در مدت ۴۰ سال با کاهش ۴۰ درصدی همراه بوده و شکار غیر قانونی این حیوانات موجب شده در بسیاری از جنگل‌های استوایی جهان این جانوران دیگر یافت نشوند.  

گروهی از محققان بین المللی به سرپرستی دانشگاه رادبود در هلند دریافتند که حتی اکوسیستم‌های موجود در بکرترین جنگل‌های جهان آسیب دیده‌اند چرا که شکارچیان، گونه‌های جانوری کلیدی را به دلیل جمع‌آوری عاج‌ها و استخوان‌هایشان از بین برده‌اند. در مناطق گرمسیری تنها ۲۰ درصد از زیستگاه‌های باقیمانده بکر و دست نخورده هستند.

به گفته محققان درصورتیکه اقدامات کافی در نظر گرفته نشود شکار غیر قانونی جانوران در آینده افزایش خواهد یافت. بررسی‌ها حاکی از آن است که حتی در مناطق حفاظت‌شده، جمعیت پستانداران به ویژه در غرب و مرکز آفریقا و جنوب شرق آسیا به دلیل شکار در معرض خطر است. همچنین درصورتیکه پیش‌بینی رشد جمعیت در آفریقا صحیح باشد روند افزایشی تقاضا ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بیشترین کاهش جمعیت گونه‌های جانوری در غرب آفریقا بوده که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت آن از بین رفته‌ است. به گفته محققان نخستی‌سانان و پانگولین‌ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *