بطحایی: تلاش می‌کنیم موانع ارتقای شغلی معلمان را برداریم


وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه تلاش می‌کند موانع ارتقای شغلی و حرفه‌ای معلمان را بردارد.

به گزارش سادس، سید محمد بطحایی در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مجلس در پاسخ به سوال نماینده نیشابور در خصوص اقدام این وزارتخانه برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش گفت: مهمترین برنامه ما اجرا و استقرار سند تحول بنیادین است که با جامعیت خود همه ارکان و اجزا و بخش‌های نظام آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد. بنابراین پس از اجرای آن هر قدر بیشتر پیش برویم ارتقای جایگاه آموزش و پرورش هم محقق می‌شود.

وی افزود: ما تلاش کردیم برنامه‌های عملیاتی این سند را فراهم کنیم. در سال ۹۸ هم تمام برنامه‌های آموزش و پرورش در همه واحدهای تابعه و استان‌ها مبتنی بر سند تحول تنظیم شده و اگر بتوانیم با محدودیت اعتبارات و مشکل تخصیص، اعتبار کامل دریافت کنیم در سال ۹۸ گام جدی در اجرا و استقرار سند تحول بر می‌داریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: شورای عالی اداری در مصوبه‌ای مقرر کرده هر کارمندی فقط یک مرتبه می‌تواند مدرک تحصیلی ارائه کند و این محدود به آموزش و پرورش نیست بلکه مربوط به همه دستگاه‌های اجرایی است. البته ما مکاتبه کردیم که آموزش و پرورش به دلایل مختلف مستثنا شود که هنوز این اتفاق نیفتاده و امیدواریم در شورای عالی اداری این مصوبه را به نفع آموزش و پرورش تغییر دهیم تا همکاران برای ادامه تحصیل انگیزه پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور دو نماینده در شورای عالی اداری به عنوان عضو ناظر مجلس گفت: من در این شورا به عنوان یک عضو حضور دارم و تمام تلاشم را در این راستا انجام دادم. زیرا معتقدم کار یک معلم با یک کارمند متفاوت است و هر قدر سطح تحصیلاتش بالا برود باید او را تشویق کنیم و مدرکش را اعمال کنیم.

بطحایی اضافه کرد: من در سه نامه‌ای که به آقای انصاری نوشتم از ایشان درخواست کردم اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی برای ارتقای شغلی و حرفه‌ای معلمان انجام شود. همین جا از کمیسیون آموزش یا اجتماعی مجلس نیز درخواست می‌کنم جلسه‌ای تشکیل دهند و از آقای انصاری به عنوان عضو مؤثر شورای عالی اداری دعوت کنند و من هم مدافع اعمال مدرک تحصیلی معلمان در این جلسه خواهم بود تا بتوانیم موانع ارتقای شغلی و حرفه‌ای معلمان را برداریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *