احداث مرکز جامع سلامت روان شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت شهر سالم از احداث مرکز جامع سلامت روان شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز در ابتدا به پرسنل شهرداری تهران و در مرحله بعد به شهروندان تهرانی ارائه خدمات خواهد داشت.

به گزارش سادس، چوبینه در مراسم افتتاح نخستین مرکز دائمی پایش سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران گفت: شرکت شهر سالم وظایف مختلفی را در حوزه سلامت برعهده دارد که یکی از آنها بحث بهداشت و پیشگیری است که به عنوان موضوعی محوری در دستور کار این شرکت است. در حقیقت ما در حوزه درمان به دنبال کیفی کردن و توسعه درمان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ درمانگاه در ۱۸ نقطه شهر داریم که با درخواست شهرداران مناطق به زودی در مناطقی از تهران که درمانگاه نداریم مراکز درمانی با استانداردهای روز و امکانات پیشرفته احداث خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان تهرانی و همکارانمان ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: در حقیقت ما در حوزه درمان علاوه بر توسعه خدمات به دنبال ایجاد دسترسی‌های با عدالت بیشتر برای شهروندان و همکاران هستیم که در مناطقی قرار گرفته‌اند که از پوشش درمانی کمتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اهم فعالیت‌های ما در حوزه بهداشت و پیشگیری با توجه به اهمیت جان انسان‌ها به پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران اختصاص پیدا می‌کند که بعضاً به دلیل مشغله توجه‌ای برای انجام چکاپ‌های پزشکی ندارند لذا همکاران ما در شرکت شهر سالم به سراغ کارکنان زحمت‌کش شهرداری تهران می‌روند و با انجام سنجش‌های پزشکی آنها را از سلامت خود آگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۱۸ مرکز درمانی ما مسائل مربوط به پیشگیری و پایش سلامت انجام می‌شود اما کلیه اطلاعات در این مرکز دائمی جمع‌آوری می‌شود و راهبردها نیز توسط این مرکز تعیین می‌شود. همچنین برای همکارانی که به این مرکز دائمی مراجعه می‌کنند اگر نیاز به انجام سیل درمان باشد ارجاع به مراکز درمانی انجام می‌شود.

چوبینه با اشاره به اینکه در مناطقی همچون ۱۱، ۹، ۱۸ و ۷ مرکز درمانی متعلق به شهرداری تهران وجود ندارد، افزود: در تمامی این مناطق توسط شهرداران مناطق زمین‌هایی برای احداث درمانگاه اختصاص پیدا کرده و این کار به زودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۸ هزار نفر از پرسنل شهرداری در برنامه پایش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر علائم بیماری داشتند که برای آنها وقت درمان تعیین شد و برای چهار نفر از این افراد نیز عمل جراحی با هزینه شرکت شهر سالم انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تاکید کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر در حوزه کارمندان شهرداری تهران مورد سنجش پزشکی قرار گرفتند که اطلاعات تمامی کارکنان در مرکز دائمی سنجش سلامت جمع‌آوری می‌شود. در حقیقت پرسنل و همچنین بازنشستگان شهرداری تهران در اولویت اول این سنجش‌ها قرار دارند و در مرحله اول سنجش سلامت برای خانواده آنها انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از احداث مرکز جامع سلامت روان شهرداری تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد که خدمات این مرکز برای شهروندان تهرانی ارائه شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *