ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور/ تداوم بارش شدید در خراسان‌های رضوی و جنوبی


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با سادس، اعلام کرد براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۲۶ فروردین) برای نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. شدت فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

وی با اشاره به این که در اوایل وقت روز سه شنبه (فردا ۲۷ فروردین) با خروج سامانه بارشی از شمال شرق کشور در این نواحی بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: برای سایر مناطق کشور آسمان صاف پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت سه شنبه و طی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور برای این نواحی ابرناکی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز چهارشنبه (۲۸ فروردین) برای نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، گفت: در سه روز آینده برای سواحل دریای خزر روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه و در نیمه شرقی کشور برای بعدازظهر روز چهارشنبه افزایش دمای ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، امروز تا بعدازظهر فردا نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود همچنین در روز چهارشنبه غرب خلیج فارس به ویژه سواحل خوزستان مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد است، بیشترین و کمترین دمای تهران ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد است همچنین پس فردا چهار شنبه (۲۸ فروردین) هوای تهران کمی ابری به تدریج افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود کمترین و بیشترین دما ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *