ارائه دستاوردهای محیط زیستی شهرداری تهران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فرصت مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل محیط زیستی ایجاد خواهد کرد که یقیناً بهره‌برداری از آن می‌تواند باعث کاهش و جلوگیری از اثرات زیانبار محیط زیستی در پروژه‌های کلان شهری شود.

به گزارش سادس و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور در بازدید از غرفه این اداره کل و ادارات مناطق 22گانه شهرداری تهران در سالن 35 هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به نمایندگی از کل مجموعه شهرداری تهران با هدف تبادل تجربیات در سطح ملی و بین المللی، ارائه آخرین دستاوردها و فعالیت های حوزه محیط زیست در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شرکت کرده است.

وی افزود: با توجه به رسالت شهرداری تهران در حوزه محیط زیست شهری، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار پیشگام فعالیت‌های محیط زیستی با ارائه مدل‌ها و اقدامات شاخص محیط زیستی است که به عنوان الگویی برای دیگر شهرها با تشکیل کمیته محیط زیست کلانشهرها، تجربیات خود را در اختیار سایر کلانشهرها قرار می‌دهد.

علی‌پور افزود: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، فرصت مناسبی را برای آشنایی با دیگر سازمان‌ها و فعالیت آن‌ها در حوزه محیط زیست به ویژه محیط زیست شهری فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای محیط زیستی خود را در قالب ستادی و منطقه‌ای، سخت افزاری و نرم افزاری از جمله بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های آبیاری هوشمند و اطلس‌های تهیه شده از وضعیت محیط زیست هر منطقه، اطلاع رسانی در خصوص مدیریت پسماند شهری، ایستگاه سنجش آلودگی هوا و تنوع زیستی ارائه می‌کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی “مکانیابی، طراحی، اجرای نیروگاه خورشیدی در محیط شهری و خانگی” و “کاهش مصرف انرژی خانگی و اداری با اجرای سیستم‌های خورشیدی” از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای عموم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با بحران سیل اخیر در کشور و اختصاص یافتن درآمد آن به موضوعات مرتبط با سیل خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فضای مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر تخصصی و کارشناسی در خصوص عدم رعایت حرایم محیط زیستی در شهرها فراهم می‌کند که یقیناً باعث جلوگیری از اثرات زیانبار حوادث طبیعی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *