چیریچ: از نبود بازی تدارکاتی ناراحتم/ مسوولان ضرورت توسعه واترپلو را درک نکردند


الکساندر چیریچ

سرمربی تیم‌ملی واترپلو با ابراز ناراحتی از کمبود بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی، ادامه داد: متأسفانه مسوولان ضرورت آمدن مربی صرب برای رده‌های پایه و توسعه واترپلو را درک نکردند.

به گزارش سادس، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (یک‌شنبه) ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ دور جدید اردوهای تیم ملی واترپلو برای حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد که الکساندر چیریچ پس از اتمام تمرین در جمع خبرنگاران حاضر شده و درباره شرایط تیم ملی صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد بازیکنان حاضر در استخر نسبت به اسامی اعلام شده کم است؟ اظهار کرد: برخی از ملی‌پوشام دانشگاه می‌روند و در تمرینات نوبت صبح غایب هستند، البته برخی از آن‌ها یک روز کامل را نیستند چون در حال تحصیل هستند و باید در دانشگاه نیز حضور پیدا کنند.

او در مورد برنامه‌های تمرینی تیم ملی توضیح داد: فعلاً در حال تمرین و آموزش قوانین جدید واترپلو به بازیکنان هستیم و اگر بازی‌های یک ماه اخیر را ببینید سرعت بازی‌ها سریع‌تر شده و به همین دلیل نیاز است تغییرات زیادی را در جریان فنی تیم ایجاد کنیم. از طرفی هم شرایط شخصی بازیکنان را داریم که باید جوابگوی زندگی نرمالشان باشند چون شرایط ورزش ما پاسخ گوی نیازهای معمول آن‌ها نیست.

چیریچ ادامه داد: از آنجایی که من در ایران هستم پس کشور من نیز ایران است، متأسفانه در کشور ما (ایران) شرایط واترپلو به گونه‌ای است که درآمدزایی ندارد و از همین رو محور اصلی ملی‌پوشان واترپلو نیست و دنبال شغل هستند. کشور ما ایران در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و شرایط مالی قبل را نداریم که کار را سخت‌تر می‌کند. در موقعیت سختی هستیم و نمی‌توانیم برنامه‌های مورد نظر خود را آنطور که باید پیش ببریم. شرایط سخت است ولی سعی می‌کنیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

چیریچ درباره شرایط ارشیا الماسی که به عنوان لژیونر در کشور صربستان فعالیت می‌کند، توضیح داد: در جریان فعالیت او هستم و میدانم که کارش را در آنجا خوب انجام می‌دهد. با موقعیت، بازی و تمرینات سخت خوب کنار آمده است و صحبت‌هایی که من از او می‌شنوم خبرهای خوبی است و از ارشیا راضی هستم. فکر می‌کنم بتوانیم در آینده به عنوان بازیکن بین‌المللی روی او حساب کنیم. البته برای حامد ملک‌خانبانان نیز این شرایط وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا درخواست بازی دوستانه را به فدراسیون داده است؟ اظهار کرد: قطعاً درخواست بازی تدارکاتی داشته و دارم ولی باید کلی نگاه کرد، شرایط اقتصادی سخت است. ما الان تنها اردو و بازی تدارکاتی سنگاپور را پیش رو داریم که بهتر است با تیم‌های بیشتری بازی کنیم. با این حال باید حداقل‌ها را رعایت کنیم چون حریفان دیگر در آسیا خیلی جلوتر ما هستند.

او افزود: ما می‌خواستیم یک مربی صرب بیاوریم که شرم آور است بگویم به خاطر چه مبلغ اندکی او را از دست دادیم چون شرایط ورزش ما را برای توسعه درک نکردند. شرایط را درک می‌کنم اما مبلغی که وجود داشت خیلی ناچیز بود و حتی بیانش شرم آور است. آمدن این مربی برای رده‌های پایه باعث توسعه می‌شد و آن را ضروری می‌دانستیم ولی مسئولان این ضرورت را درک نکردند.

الکساندر چیریچ در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سخت شدن شرایط از تمدید قرارداد خود پشیمان نشده است؟ توضیح داد: فقط از این ناراحتم که بازی‌های تدارکاتی و بین‌المللی به اندازه کافی نداریم چون بازی برای بازیکن و مربی مهم است تا هر دو پیشرفت کنند. دوست دارم پیشرفت کنیم و پیشرفت کنم اما این شرایط وجود ندارد و تنها از این موضوع ناراحتم و مسائل مالی برایم چندان مهم نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *