دین‌پرست: تمامی مناطق دورود از آب، برق، گاز و شبکه ارتباطات سیار برخوردار است


معاون اقتصادی و نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت خسارت‌های ناشی از سیل و روند خدمات رسانی به مردم سیل‌زده، وارد شهرستان دورود شد.

به گزارش سادس، دین‌پرست پس از بازدید از محورهای ارتباطی روستایی متأثر از سیل و بویژه روستاهای اندیکان و لنج آباد، مناطق آسیب دیده شهر دورود و حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اعلام کرد: حدوداً ٢٠٠ هکتار از مجموع ١۶٧٠ هکتار وسعت شهر دورود (معادل ١٢ درصد)، در جریان وقوع سیل، دچار آبگرفتگی شده بود.

وی افزود: پاکسازی معابر و واحدهای مسکونی، تجاری و اداری شهرستان دورود، به طور کامل به پایان رسیده است.

معاون وزیر کشور با بیان این که در سیل اخیر، هیچیک از مناطق شهری و روستاهای شهرستان، دچار قطعی برق و شبکه ارتباطات سیار نشدند، خاطر نشان کرد: تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان از خدمات شبکه بهداشتی و درمانی بهره مند هستند.

نماینده وزیر کشور افزود: گاز شش روستای شهرستان قطع شده بود، که مجدداً به شبکه متصل گردیدند و آب تعداد ۱۰ روستا قطع شده بود که متعاقباً برقرار شد.

معاون وزیر کشور با اشاره به این که در جریان سیل اخیر، راه‌های ارتباطی ٣٣ روستا به دلایل مختلف قطع شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، صرفاً راه ارتباطی سه روستا قطع است و مقرر شده که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در اسرع وقت نسبت به بازگشایی محور ارتباطی روستای اندیکان و دو مورد دیگر اقدام کند.

دین‌پرست با بیان این که تاکنون حدوداً ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی و تجاری و ۸۰ درصد از واحدهای مذکور در روستاهای شهرستان دورود، توسط بنیاد مسکن مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: بر اساس این ارزیابی‌ها، تعداد واحدهای مسکونی احداثی شهری بالغ بر ١٨ واحد و در سطح روستایی ٢٣۴ واحد است. همچنین تعداد واحدهای مسکونی تعمیری شهری ۴٣۵ مورد و تعمیری روستایی حدوداً ١٢٢٠ واحد برآورد شده است.

نماینده ویژه وزیر کشور با اشاره به تعدد موارد رانش زمین، گفت: مقرر شد کمیته ویژه‌ای با ترکیب نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، به منظور بررسی علل بروز رانش زمین و همچنین احصا و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از آن اقدام کنند.

دین پرست برخی از دیگر تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکلات مردم در مناطق سیلزده شهرستان دورود را چنین بر شمرد: شهرداری دورود، در اسرع وقت نسبت به لایروبی کانال ارتباطی چشمه واقع در منطقه سرچشمه به رودخانه و مصب آن، اقدام نماید. نظر به رانش جدی محور ارتباطی روستای لنج آباد و احتمال ریزش آن بر روی ریل راه آهن سراسری، مقرر شد، سریعاً نسبت به بررسی کارشناسی موضوع و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور ممانعت از وقوع حوادث مرتبط اقدام گردد. تشکیل کمیته ویژه بررسی علل وقوع سیل در شهرستان و مشخصاً، دلایل ورود آب به داخل معابر شهر دورود و اتخاذ تمهیدات لازم و ارائه راهکارهای مؤثر و پیشگیرانه، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده.

معاون اقتصادی و نماینده ویژه وزیر کشور خسارات وارده به شهرستان دورود در برخی حوزه‌ها را چنین بر شمرد:

– حوزه تأسیسات و زیربناهای شهری: ١٠٠ میلیارد تومان
– حوزه راه: ۴۵ و نیم میلیارد تومان
– حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی: ٢۵ میلیارد تومان
حوزه گاز: یک و نیم میلیارد تومان
– حوزه صمت: ۲ و سه دهم میلیارد تومان
– حوزه کشاورزی: ۵٧ میلیارد تومان

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *