قاتل بومی


استقلال و العین

فشردگی وحشتناک مسابقات داخلی، سرخابی‌ها را از نفس انداخته است.

به گزارش سادس، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «هفته دوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم برای سرخابی‌ها چیزی که انتظار می‌رفت از آب درنیامد. پرسپولیس که هفته نخست برابر پاختاکور در ورزشگاه آزادی متوقف شده بود، در بازی روز دوم هم یک بر صفر به السد قطر باخت. سرخپوشان در این مسابقه کلکسیونی از موقعیت‌های گل را از دست دادند تا این که در ثانیه آخر، دروازه این تیم روی ارسال از یک ضربه کاشته توسط بغداد بونجاح باز شد.

این گل البته در موقعیت کاملاً آفساید به ثمر رسید اما کمک‌داور بازی پرچمش را بالا نبرد تا السد سه امتیاز بسیار حیاتی کسب کند. در دیگر بازی این گروه نیز پاختاکور که روز اول هم تیم قدرتمندی نشان داده بود یک بر صفر الاهلی عربستان را شکست داد. به این ترتیب معادلات گروه چهارم لیگ قهرمانان بسیار پیچیده شد. در حال حاضر پاختاکور با ۴ امتیاز صدرنشین است، الاهلی عربستان با ۳ امتیاز روی پله دوم قرار گرفته، السد قطر با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر سوم است و پرسپولیس هم با تک امتیازی که روز اول به دست آورده، در رده چهارم و پایانی جدول جا خوش کرده است.

دقیقاً همین اتفاق در گروه سوم برای استقلال رخ داده و این تیم با تک‌امتیازی که سه‌شنبه‌شب از رهگذر متوقف کردن العین امارات به دست آورد، در قعر جدول ایستاده است. استقلالی‌ها که روز اول مقابل الدحیل شکست خوردند، بسیار امیدوار بودند ضعیف‌ترین تیم گروه یعنی العین را که کایو و محمد عبدالرحمن را نیز در اختیار نداشت و عمر عبدالرحمن هم از آن جدا شده شکست بدهند. در شرایطی که بازی با برتری استقلال در ورزشگاه آزادی پیش می‌رفت و این تیم مخصوصاً در نیمه دوم فرصت‌های فراوان گلزنی را از دست داد، نهایتاً روی یک غافلگیری دروازه آبی‌پوشان باز شد تا دو امتیاز سرنوشت‌ساز از کف استقلالی‌ها برود. شاگردان شفر در این بازی یک بار دیگر چوب ساختار دفاعی ضعیف‌شان را خوردند اما در عین حال آنها هم مثل پرسپولیس از اشتباهات داوری متضرر شدند؛ چه این که به نظر می‌رسد گل دقایق پایانی محمد دانشگر به اشتباه از سوی کمک‌داور آفساید گرفته شد. به این ترتیب العین امارات با همین یک امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از استقلال روی پله سوم قرار گرفته، الهلالی که در بازی دوم ۳ بر یک الدحیل را برد با ۶ امتیاز صدرنشین است و الدحیل هم با ۳ امتیاز روی پله دوم جدول رده‌بندی ایستاده است.

اعتراض شدید به برنامه لیگ

وجه مشترک ناکامی سرخابی‌ها اما، واکنش یکدست و هماهنگ آنها به موضوع بود؛ جایی که بازیکنان و مسؤولان هر دو تیم به تندی از برنامه فشرده سازمان لیگ انتقاد کردند و این موضوع را یکی از عوامل ناکامی نمایندگان ایران به شمار آوردند. حتی محمود احمدی‌نژاد هم که میهمان ناخوانده بازی سه‌شنبه‌شب استقلال و العین بود، روی همین موضوع تاکید داشت و به خبرنگاران گفت برنامه پرشتاب لیگ، باعث خستگی سرخابی‌ها شده است! واقعاً مشخص نیست چه دلیلی برای پایان یافتن لیگ در اردیبهشت ماه وجود دارد. وقتی تیم ملی ما کار خاصی برای تابستان ندارد و حتی سرمربی آن هم مشخص نیست، این همه فشردگی چه منطقی می‌تواند داشته باشد؟ در حال حاضر تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال هر هفته دو بازی انجام می‌دهند و این مساله در کنار سفرهای داخلی و خارجی، بازیکنان را فرسوده کرده است.

شاید اگر غیر از این بود، علی علیپور از فرصت رویایی تک به تک شدنش با دروازه‌بان السد بهتر استفاده می‌کرد اما سخت است انتقاد از بازیکنی که طی یک ماه گذشته ۹ بازی انجام داده و شاید در لحظاتی اصلاً یادش برود کجاست و چه می‌کند! پرسپولیس در حالی سه‌شنبه‌شب در دوحه با السد بازی کرد که روز جمعه قبلش در مازندران با نساجی مصاف داده بود و شنبه بعد هم باید در رشت به دیدار سپیدرود برود. این برنامه را چطور می‌توان هضم کرد؟ اصلاً چه فلسفه‌ای پشت آن است؟ آیا ما لیگ برگزار می‌کنیم که فقط آن را از سر باز کنیم یا دنبال هیجان، شور، نشاط و موفقیت هستیم؟ وقتی خیلی از مسابقات در روزهای میانی هفته و در ساعات نامناسب برگزار می‌شود و وقتی داربی تهران را به تعطیلات نوروز تبعید می‌کنند، روشن است که هدف از برگزاری لیگ در ایران فقط «رفع تکلیف» است. با این وضعیت، تیم‌ها چطور باید در آسیا نتیجه بگیرند؟»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *