داورزنی: فدراسیون‌ها نگاهشان فقط به کمیته المپیک و وزارت نباشد/شرایط مالی سخت‌تر هم می‌شود


محمدرضا داورزنی

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با بیان اینکه فدراسیون‌ها برای تامین منابع مالی باید با برنامه ریزی دقیق جلو بروند گفت: دوستان فقط نگاهشان به کمیته المپیک و وزارت ورزش نباشد.

به گزارش سادس، محمدرضا داورزنی در صحبت‌های خود در مجمع فدراسیون کاراته با تشکر از اعضای مجمع و کاندیداها در برگزاری بسیار خوب مجمع فدراسیون کاراته گفت: همه کاندیداها شایستگی رسیدن به ریاست فدراسیون کاراته را داشتند و امیدوارم از همه ظرفیت‌ها در کاراته استفاده شود.

وی افزود: نزدیک ۵۷ سال است کاراته وارد ایران شده و افراد زیادی برای کاراته زحمت کشیدند و قدم‌هایی را برای ارتقا کاراته کشور برداشتند تا کاراته در ایران به توسعه کنونی برسد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از مشکلات کاراته که دوستان در فدراسیون باید فکری به حال آن کنند سر برآوردن سبک‌های متعدد در این رشته است. یکی از جدی ترین بحث‌های ما در کاراته جلوگیری از رشد قارچ گونه سبک‌ها در کشور است و تقریباً به یک بیزینس برای برخی افراد تبدیل شده و می‌روند برای خودشان نمایندگی می‌گیرند و بعد شروع به دادن کمربند و گواهی می‌کنند. مثلاً می‌بینیم ۱۰۰ نفر می‌خواهند به یک مسابقه خارجی بروند که از بچه ۱۲ ساله تا فرد ۴۰ ساله در میان آنها است و پول را هم باید پرداخت کنند. وقتی هم جلوی آن را می‌گیریم پدر و مادر این ورزشکاران تماس می‌گیرند ما فرش زیر پایمان را فروختیم تا هزینه سفر پسرمان را به مسابقات جهانی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم کاراته در ۲۰۲۴ هم بماند اما امیدواریم در المپیک توکیو کاراته به موفقیت‌های خوبی برسد و اگر در ۲۰۲۴ نشد برای دوره‌های بعد باز هم شاهد حضور کاراته باشیم. توقع از کاراته زیاد است و به عنوان یکی از رشته‌های مدال آور ایران در توکیو روی کاراته حساب می‌شود.

داورزنی با بیان اینکه کاراته ایران سال سختی را برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارد، گفت: ورزشکاران ما نباید دغدغه اعزام و محل تمرین و غذا را داشته باشند و با مدیریت بهینه منابع باید به سمت جلو برویم. به دلیل این مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کرده اند باید از الان به فکر باشیم چرا که ممکن است شرایط سخت‌تر نیز بشود.

وی افزود: از ظرفیت‌های امکاناتی و مالی در کاراته باید استفاده شود و دغدغه‌های ورزشکاران و ملی پوشان برطرف گردد. با توجه به جایگاه کاراته می‌طلبد ساخت کمپ تمرینی کاراته که محل آن در ورزشگاه آزادی است مورد پیگیری قرار گیرد تا فدراسیون نیز در آنجا مستقر شود و خانه کاراته سریع‌تر ایجاد شود.

وی با اشاره به افزایش شدید هزینه‌ها گفت: اگر دوستان نگاهشان فقط به کمیته المپیک و وزارت باشد تا منابع مالی را تامین کنند قطعاً به مشکل می‌خورند و باید برای تامین منابع مالی با جدیت گام بردارند. امیدوارم با هم افزایی و همدلی بیشتر در میان جامعه کاراته شاهد رشد و موفقیت هر چه بیشتر این رشته باشیم و استان‌ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرند. کلیه برنامه‌هایی که طباطبایی می‌خواهد اجرا کند باید به تایید مجمع برسد و با نظارت مجمع باشد. همدلی و انسجام خیلی در کسب موفقیت کاراته اثرگذار خواهد بود و امیدوارم هیچ اردو و اعزامی در کاراته لغو نشود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *