جهانبازی: مصوبه جدید باعث استبداد است/ هم کمیته داوران ضرر می‌کند، هم داوران هم ناظران


یدالله جهانبازی

یک ناظر و پیشکسوت داوری به مصوبات جدید کمیته داورانفدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

یدالله جهانبازی ناظر داوری در گفت‌وگو با سادس، درباره مصوبات جدید کمیته داوران اظهار کرد: چنین چیزی از اصل غلط است زیرا این کار هم به ضرر داوران و ناظران هم به ضرر کمیته داوران است. این مصوبات به نوعی استبداد است و درست نیست که بدون صحبت و مشورت ابلاغ و رسمی شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است چنین مصوباتی انجام شود باید حداقل با نمایندگانی از داوران و ناظران صحبت شود و با آن‌ها مشورت شود. این کار برای کم شدن حاشیه‌ها انجام می‌شود اما باید به شکل درستی صورت بگیرد. به هر حال ما ناظران که هر سه هفته یک بار برای بازی‌ها انتخاب می‌شویم، صحبت‌هایی داریم که باید آن‌ها را به گوش مسئولان داوری برسانیم.

جهانبازی اضافه کرد: البته با استعفای اصفهانیان هنوز رئیس فعلی کمیته مشخص نشده و آقای سهرابی هم به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند. باید اوضاع یک مقدار سر و سامان بگیرد و جلسه‌ای برگزار شود تا هم ما ناظران و داوران و هم مسئولان جدید کمیته داوران حرف‌هایمان را به هم بزنیم.

به گزارش سادس و به نقل از فدراسیون فوتبال، نشستی با حضور علیرضا سهرابی، داود رفعتی، فریدون اصفهانیان، رضا غیاثی، محمدرضا فلاح، زاهد بحرینی و طاهره کشتیرانی روز گذشته (سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه) در مرکز ملی فوتبال برگزار و موارد زیر به تصویب اعضا رسید:

– داوران و ناظران (مرد) در طول سال ۳ مرتبه و داوران و ناظران (خانم) ۵ مرتبه مجاز هستند همانند کنفدراسیون فوتبال آسیا از انجام مأموریت (قضاوت و نظارت) انصراف دهند و در غیر این صورت برای فصل کنار گذاشته خواهند شد.

– ناظران داوری که با کمیته داوران همکاری می‌کنند بدون مجوز دپارتمان و کمیته اجازه حضور به عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی، شبکه اجتماعی، کانال‌های مجاز و غیرمجاز را ندارند و نمی‌توانند علیه کمیته داوران و فدراسیون موضع‌گیری کنند.

– داوران فعال استان‌ها بدون مجوز کمیته و دپارتمان نمی‌توانند در مسابقات استان‌های دیگر قضاوت کنند.

– داوران فعال مجوز تدریس در کلاس توجیهی در سایر استان‌ها را ندارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *