تعطیلات عید چگونه زمین‌خواران را کنترل کنیم؟

به گزارش سادس، هر سال در آستانه تعطیلات نوروزی و به دلیل کاهش نظارت و حفاظت‌های لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌کنند. البته طی سال‌های گذشته بحث پیشگیری از وقوع این اتفاق مطرح می‌شد و بعد از تعطیلات نیز با تخریب تعداد زیادی ویلا و خانه‌های ساخته شده در اراضی ملی مواجه بودیم. مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز از هموطنان درخواست می‌کرد که گزارش‌های لازم را در این خصوص ارائه دهند.

نامه وزیر به دادستان برای پیشگیری از تصرفات

امسال هم پیش از روی دادن چنین واقعه‌ای وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه به محمدجعفر منتظری، دادستانی کل کشور و دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی از او خواسته تا به این امر به صورت ویژه رسیدگی کند.

محمد اسلامی در این نامه نوشته است: «همانگونه که استحضار دارید، هرساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی و کاهش نظارت و حفاظت‌های لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نمایند. لذا با عنایت به آثار بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی طی سالیان گذشته در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذکور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است در جهت تعامل و همکاری ادارات کل دادگستری استان با ضابطین قضائی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌ها اوامر عالی قضائی صادر و امر به ابلاغ فرمایند.»

هم‌چنین حسین معصوم، رئیس کارگروه راه و شهرسازی با درخواست از هموطنان در سراسر کشور برای ارائه گزارش تخلفات زمین‌خواری گفت: از شهروندان درخواست داریم گزارشات و شکایات خود را با ما از طریق سامانه cppl.ir مطرح کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن به موارد رسیدگی خواهد شد.

تخریب ۴۷۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات طی یکسال گذشته

یازدهم اسفندماه فرماندار شهرستان شمیرانات از تخریب ۴۷۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات طی یکسال گذشته خبر داد که بیش از نیمی از آنها متعلق به افراد غیربومی بود. سیاوش شهریور

رفع تصرف ۴۰۰ ویلا در چهارباغ

مناطق خوش آب و هوای اطراف پایتخت از جمله شمال شرق تهران، لواسان و استان البرز از جمله نقاط مورد هدف زمین‌خواران است. روز گذشته در خبرها به نقل از رئیس حوزه بخش قضائی چهارباغ البرز آمده بود که بیش از ۴۰۰ ویلا در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شده که مجموع اراضی آزادسازی شده حدود ۲۰ هکتار بوده است.

به گفته اکبرپور این افراد که برخلاف مقررات قانونی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کرده بودند به اخطارهای شفاهی و کتبی بی‌توجهی کردند که در ادامه با حضور نماینده دادستان و مراجع انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی و بخشداری اعمال قانون شدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *