دلیل برکناری معاون سازمان محیط زیست

به گزارش سادس، امروز (شنبه ۱۱ اسفند)، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با نامه عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برکنار شد.

آیا فرشچی به دلیل مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر عزل شده است؟ وی در پاسخ به این ادعا گفت: کلیه عزل و نصب‌ها در سازمان محیط زیست جزو اختیارات رئیس سازمان است و قانون این اجازه را به ایشان می‌دهد که در مورد ادامه همکاری با هر یک از نیروهای این سازمان تصمیم بگیرد.

معاون سابق سازمان محیط زیست در مورد طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی هم گفت: به هر حال من در مورد انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی بارها نظر تخصصی خودم را اعلام کرده‌ام و مخالفتم با انتقال خزر تازگی ندارد.
فرشچی ادامه داد: طرح انتقال دریای خزر به فلات مرکزی نیاز به نظر تخصصی دارد و من هم در این باره نظر تخصصی خودم را از سال ۱۳۹۲ بارها اعلام کرده‌ام که مخالف اجرای این طرح هستم.
وی اظهار کرد: در مورد انتقال آب دریای خزر، رئیس سازمان محیط زیست همه نظرات تخصصی را می‌شنوند و بعد از بررسی همه جوانب، در این باره تصمیم می‌گیرند.

فرشچی در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه کاری آینده و موضوع انتخاب او به عنوان سفیر فنلاند، گفت: موضوع سفارت منتفی است. برای محیط زیست همیشه کار خواهم کرد چون حفاظت از محیط زیست که محدود به سازمان محیط زیست نمی‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *