تداوم بارش باران و برف در کشور تا دو روز آینده


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش باران و برف در کشور تا روز چهارشنبه (۲۴ بهمن) گفت: طی امروز برای برخی مناطق جنوب شرق، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی امروز (۲۲ بهمن) با تشدید سامانه بارشی فعال در کشور برای غالب مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود که در جنوب و جنوب غرب به شکل رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور به شکل بارش باران و برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۳ بهمن) با عبور این سامانه از بخش‌های غربی شاهد فعالیت آن در نیمه شرقی کشور هستیم، تصریح کرد: در این روز در استان‌های واقع در مرکز، شرق و شمال شرق بارش برف و باران و در جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه (۲۴ بهمن) عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال شرق است و به تدریج از بعد از ظهر همین روز از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در ادامه گفت: همچنین با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر طی دو روز آینده برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۲۲ بهمن) برای برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط طی فردا (۲۳ بهمن) در شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد. همچنین طی امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ بهمن) نیمه ابری و بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر، در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۴ بهمن) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *