انتقال کودک ایلامی قربانی کودک‌همسری به یکی از مراکز بهزیستی


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از انتقال کودک ۱۲ ساله ایلامی که وادار به ازدواج با مردی ۵٠ ساله شده بود، به یکی از مراکز بهزیستی ایلام خبر داد.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با سادس با بیان این‌که مددکاران بهزیستی برای تهیه گزارشی از وضعیت این کودک به روستای محل سکونت این مرد مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارش‌های تکمیلی، این کودک حدوداً ١٢ ساله است و به یکی از مراکز سازمان بهزیستی در ایلام منتقل شده است.

وی با بیان این‌که خانواده این کودک در تهران هستند، اظهار کرد: این دختر ١٢ ساله، یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک نیز دارد که همکاران بهزیستی تهران برای بررسی وضعیت آن‌ها نیز به منزل‌شان در تهران مراجعه خواهند کرد.

به گفته مسعودی فرید، این مرد ۵٠ ساله، دلیل ازدواج با این کودک به‌ازای پرداخت پول را انکار کرده است، اما این مساله نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که در حال حاضر پدر این کودک به دلیل اعتیاد در زندان به سر می‌برد، تصریح کرد: وقوع این اتفاق و انتقال این کودک به ایلام برای ازدواج با این مرد، چند ماه قبل انجام شده است.

به گفته مسعودی فرید، با ورود دادستانی به این موضوع، در حال حاضر برای پدر کودک و این مرد قرار قانونی صادر شده است.

گفتنی است، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به خبر ازدواج دختر ۱۲ ساله ایلامی، اظهار کرده بود: «پیرو انتشار خبر ازدواج دختر ۱۱ ساله با مردی ۵۰ ساله در ایلام، دادستانی استان به موضوع ورود پیدا کرده است.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *