۸۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود


رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می شود،اظهارکرد: بخش خصوصی باید در حوزه سلامت و طرح تحول سلامت مشارکت داشته باشد تا با انجام کارهای گروهی متحدانه شاهد کمترین هدر رفت هزینه‌ها و منابع دیگر باشیم.

به گزارش سادس دکتر قاسم صادقی در سومین همایش سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شیراز با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های سلامت دهان و دندان گفت: در کشورهای پیشرفته رویکرد اصلی بر پایه اصول پیشگیرانه است. رویکرد عمومی باید پیشگیرانه باشد و نه تنها وزارت بهداشت بلکه سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش و صدا و سیما نیز باید در اطلاع‌رسانی این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با وجود امکانات ارتباطی و فضای مجازی، می‌توان اطلاع‌رسانی را افزایش داد و به فرهنگ‌سازی برای کاهش ابتلا به بیماری‌های پرهزینه دهان و دندان کمک کرد.

صادقی بیشترین پرداختی هزینه در بخش درمان را مربوط به خدمات دندانپزشکی برشمرد و با اشاره به تعداد متناسب نیرو در حوزه دندانپزشکی گفت: لازم است این تعداد نیرو به‌صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شوند.

رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت یکی از اهداف این همایش را بررسی شیوه تعیین تعرفه های خدمات دندانپزشکی عنوان کرد که باید با همکاری و توافق شورای عالی بیمه و هیات وزیران انجام شود و نسبت به تعیین تعرفه خدمات مورد نیاز مردم ابراز امیدواری کرد.

وی تصمیم گیری برای شیوه تعیین هزینه تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی با هدف ارایه خدمات بهتر به مردم را از اهداف دیگر این همایش برشمرد.

به گزارش وبدا، رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به آمار پوسیدگی، کشیدن و پرکردن دندان در کودکان زیر ۶ سال و سالمندان، آنان را گروه های آسیب پذیر در حوزه سلامت دهان و دندان توصیف کرد و گفت: بر اساس آخرین پیمایش حوزه سلامت دهان و دندان، در گروه سالمندان با آمار حدود ۲۶ دندان از دست داده، پرکرده یا پوسیده مواجه هستیم که با توجه به حرکت کشور به سمت سالمندی در این زمینه باید برنامه ریزی مناسب و مقتضی صورت گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *