معاون درمان وزارت بهداشت ابقا شد


سرپرست وزارت بهداشت در حکمی دکتر قاسم جان بابایی را در سمت معاون درمان وزارت بهداشت ابقا کرد.

به گزارش سادس به نقل از وبدا، سعید نمکی در حکم ابقای معاون درمان خطاب به قاسم جان بابایی آورده است: «با توجه به سوابق و زحمات مستمر جناب عالی، بدین وسیله در سمت معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابقاء می‌شوید.

انتظار می رود با اتکال به خداوند بزرگ و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید و استفاده از کلیه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی موجود موارد ذیل را در اولویت ویژه قرار دهید:

۱. تداوم بی‌وقفه و مقتدرانه طرح تحول نظام سلامت با تکیه بر اولویت‌های حمایت مالی از بیماران در مقابل هزینه‌های کمرشکن بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری پزشک در نقاط محروم

۲. نظارت مستمر، هوشمند و دقیق بر مراکز درمانی کشور در راستای دفاع از بیماران و جلوگیری از تضییع حقوق ایشان و تکریم ویژه ارباب رجوع در کلیه مراکز دولتی، خیریه و خصوصی

۳. همکاری مجدانه با معاون محترم بهداشت و دیگر همکاران مرتبط در پیاده سازی سیستم ارجاع و پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و راهنماهای بالینی که از تکالیف برجای مانده دوره‌های قبل است.

۴. بازنگری در توزیع منابع سلامت اعم از نیروی انسانی، تخت بیمارستانی، تجهیزات پزشکی در راستای توزیع عادلانه منابع به گونه‌ای که در نقاطی حداکثر برخورداری و در دیگر نقاط حداکثر محرومیت فراهم نشود.

۵. تعیین تکلیف جدی کتاب ارزش نسبی با اولویت منطقی‌کردن هزینه‌ها و عدالت بین‌رشته‌ای

۶. مشورت مستمر با انجمن‌های علمی کشور و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران جهت برنامه‌ریزی‌های ملی، بازنگری کتاب ارزش نسبی و دیگر فعالیت‌هایی که نیازمند سیاستگذاری است.

۷. تقویت بخش خصوصی با واگذاری امور، صدور مجوز با تمهیدات ویژه برای مناطق محروم و عدم توسعه بخش دولتی به خصوص بستری در مناطقی که داوطلب بخش خصوصی وجود دارد.

۸. اولویت توسعه کلینیک‌های تخصصی و درمان سرپایی بر بستری به عنوان سطح مورد نیاز سیستم ارجاع در مناطقی که نیازمند است.

۹. حفظ کرامت جامعه شریف پزشکی و توسعه روابط این قشر معزز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پرهیز از حرمت‌شکنی همکارانی که در سال‌های سخت در کنار مردم بوده‌اند. بدیهی است بدون چشم پوشی از هر گونه تخلف و اجحاف به مردم نیز که ممکن است توسط افراد نادری اعمال شود درون حرفه و از طریق سازمان نظام پزشکی و   دادگاه‌های صنفی قابل پیگیری خواهد بود.

۱۰. تهیه و تدوین الگوی مناسبی که بتوان هزینه‌های درمان در نظام سلامت را با اولویت پیگیری و نظام‌های پرداخت جدید از جمله DRG به جای FFS و دیگر شیوه‌های موجود کاهش داد.

۱۱. تعیین Minimal Package برای بیمه سلامت در قالب سطح بندی خدمات و رعایت هزینه فایده با مشارکت کلیه دست اندرکاران و کارشناسان ذی‌صلاح، انجمن‌های علمی، سازمان نظام پزشکی و غیره.

توفیق جناب عالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *