ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.

به گزارش سادس، علی باقرزاده در یادواره ۱۳ شهید سوادآموزی لرستان با بیان اینکه از جمله عقاید مسلمانان اعتقاد به زنده بودن، ناظر و حاضر بودن شهداست، اظهار کرد: شهدا نه تنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند بلکه به همه ما بشارت وصل می‎دهند، می‌گویند به این مسیر بیایید که نه ترسی، نه حزنی و نه اندوهی دارد.

وی ادامه داد: معتقدم روح مطهر ۱۷۷ شهید سوادآموزی و بخصوص ۱۳ شهید سرافراز این محفل حضور دارند و میزبان واقعی این جلسه هستند.

باقرزاده گفت: بشریت در طول سال‌های زندگی خود از سه چیز خیلی  آزرده خاطر شده و آسیب دیده، جهل و ناآگاهی، جنگ و خونریزی و جوع و گرسنگی که هرکدام، عوامل دیگر را تشدید کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: در سال‌های شکل‌گیری و قوام تمدن ایران اسلامی با جنگ‌های متعددی مواجه بودیم و در این جنگ‌ها بخشی از سرزمین‌مان را از دست دادیم اما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس جزو جنگ‌هایی بوده که در رسیدن به هدف چندگانه بوده و ۲۹۰۰ روز طول کشیده است و میدان مبارزه وسیعی بوده و طول فقط خط مقدم ما ۱۴۷۰ کیلومتر و جزو جنگ‌های پر تلفات و پرخسارت بوده است به گونه‌ای که ۱۸۸ هزار شهید داشتیم.

وی افزود: ۲۹۰۰ روز از سرزمین‌، استقلال، شرف، عزت، آرمان‌ها و اندیشه‌هایمان دفاع کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنی آمریکا و آنهایی که صدام را حمایت کردند با ما دیرینه بوده و هست و خواهد بود.

باقرزاده با اشاره به اینکه دشمن الان جنگ خیلی خطرناک‌تر و حساس‌تری برای مبارزه و جنگ با ملت ایران تحت عنوان جنگ نرم آغاز کرده، افزود: دشمنان تلاش رسانه‌ای بسیار زیاد برای ایجاد تشکیک در باورها و اعتقادات‌مان، دامن زدن به اختلافات، تمسخر آداب و رسوم، هویت ملی، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، تخریب مفاخر و کسانی که اثرگذار بودند را راه انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارد چنانچه کاری را پذیرفته باید آن را درست انجام دهد و این بزرگترین رمز موفقیت و انسجام یک کشور و خدمت به مردم است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بخشی زیادی از مشکلات این است که کارهایمان را ناقص انجام می‌دهیم و همه از هم ناراضی می‎شوند.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هر کسی در هر جایی که هست بنایش را بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهد، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی عنوان کرد: بزرگترین گنجینه فرهنگی هر ملتی خاطرات مدافعین آن کشورها بوده و مدافعان در همه‌ی تمدن‌ها صرف نظر از اعتقادات‌شان قدیس و در بین ملت خود عزیز هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دفاع بخشی از هویت زنده هر ملت است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست و ما جزو معدود تمدن‌هایی هستیم که از بدو تاسیس تاکنون زنده‎ایم، یادآور شد: تمدن ایرانی اسلامی زنده است و این به خاطر دفاع کردن است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *