آخرین خبرها از پلاسکوی جدید و تغییرات طرح ترافیک


اداره اخبار اجتماعی سادس امروز خبرهایی از حذف دروس پیش‌نیاز، شروط پلیس برای تغییر در طرح ترافیک، هشدار در مورد آنفلوآنزا، آخرین وضعیت پلاسکو و … را منتشر کرده است.

به گزارش سادس، گروه اجتماعی سادس امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که مهم‌ترین آنها در ادامه آمده است:

دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس پیش نیاز در دوره متوسطه دوم خبر داده است.

سه شرط پلیس برای هر گونه تغییر در طرح ترافیک و زوج و فرد

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت نیز امروز تاکید کرده که هر گونه تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد باید دارای سه مولفه باشد و بر این اساس کاهش آلودگی هوا، تسهیل ترافیک و عدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان باید مدنظر قرار بگیرد.

لزوم برخورد با سرتیم‌های تکدی گری حرفه‌ای در تهران

عیسی فرهادی، فرماندار تهران هم بر لزوم برخورد قاطع با حدود ۲۰ سرتیم تکدی گری حرفه‌ای در تهران تاکید کرده است، او در عین حال از بهزیستی در ساماندهی کودکان متکدی نیز انتقاد کرده بود.

افزایش اعتبار طرح تحول سلامت تا ۲۰ درصد

سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت هم امروز گفته که بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت که شامل حمایت از بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص بویژه در زمینه دارو، کاهش هزینه‌های کمرشکن در خدمات بستری و ماندگاری پزشک در نقاط محروم است، قطعا تامین خواهد شد. او همچنین گفته که در سال آینده هم نسبت به سال قبلی، تامین هزینه قابل‌توجهی حداقل در طرح تحول نظام سلامت خواهیم داشت و این افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

اقدامات قوه قضاییه و وزارت کشور برای شناسایی و ارجاع کودکان کار اتباع

کمال اکبری، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور  هم با تشریح اقدامات قوه قضاییه و وزارت کشور در مورد کودکان کار، گفته که مردم باید بدانند کودکان خیابانی خودشان نیستند و دستهای پنهانی پشت این داستان است و کمک های مردم در خیابان نیز منجر به ماندن کودکان در خیابان می‌شود. بنابراین کمک‌ها باید از طریق سازمان‌های مردم نهاد، موسسات و خیریه‌ها و مراکزی که برای این امور در نظر گرفته شده، انجام شود.

آغاز موج اول آنفلوآنزا و توصیه به مردم

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا از آغاز موج اول آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: مردم حتما به توصیه‌های بهداشتی مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها توجه کنند.

افزایش ۴۴ میلیارد تومانی اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران در بودجه ۹۸

نعمت‌الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش ۴۴ میلیارد تومانی اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان تهران در بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داده است.

تشریح آخرین وضعیت پلاسکوی جدید

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت ساختمان جدید در محل پلاسکو توضیحاتی ارائه کرد، توضیحاتی که نشان می‌دهد طرح ساخت پلاسکوی جدید در کمیسیون ماده ۵  به تصویب رسید و قرار شده است که ساختمان جدید پلاسکو در ۱۵ طبقه و ۵طبقه منفی ساخته شود.

آماری از مددجویان بازمانده از تحصیل کمیته‌امداد

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار اخذ شده از وزارت رفاه تعداد افراد بازمانده از تحصیل تحت حمایت کمیته امداد ۲۶۱۵ نفر در سال تحصیلی جاری بوده‌ است، گفت: بخش عمده بازماندگان از تحصیل در دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان هستند.

شناسایی ۸۰۰۰ مبتلا به اوتیسم در کشور

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن تشریح جزییات بسته حمایتی جدید مبتلایان به اختلال اوتیسم، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ مبتلا به اختلال اوتیسم در کشور ثبت شده‌اند که در بازه‌های سنی مختلفی قرار دارند.

مذاکره برای کاهش تخفیف مجازات قاچاقچیان و افزایش ماندگاری در زندان

اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  هم گفت که با توافق‌هایی که با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته، معتادان پس از بازپروری و مهارت آموزی به شکل مفید به جامعه باز می گردند. همچنین مذاکراتی صورت گرفته تا بر اساس آن تخفیف مجازات قاچاقچیان کاهش یافته و منجر به افزایش ماندگاری در زندان شود.

برخی برخوردها با طرح «خرید خدمات آموزشی» سیاسی بود

مرتضی شکوهی، مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه با رفع ایرادات خرید خدمت آموزشی، می شد از این طرح به عنوان یک مکانیزم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مناطقی که امکان استخدام تمام وقت یک معلم نبود، مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در دوره‌ای این مکانیزم مورد استفاده قرار گرفت و نمایندگان مجلس هم مخالفت می کردند و بخشی از برخوردها هم سیاسی بود.

دو عامل تهدیدکننده «زاگرس»

امید سجادیان، عضو هیات مدیره انجمن نهضت سبز زاگرس با اشاره به اینکه خشکسالی و بروز پدیده گرد و غبار درختان بلوط و پوشش گیاهی زاگرس را تهدید می‌کند، گفت: معیشت بسیاری از جوامع محلی وابسته به زاگرس و لازم است که سازمان جنگل‌ها برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کند.

پــُــــــــــــــر بــــــــــــــــــازدیــــــــــــــــــدهــــــــــا

آغاز موج اول آنفلوآنزا و توصیه به مردم

بارش برف در جاده‌های ۷ استان

دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شد

سه شرط پلیس برای هر گونه تغییر در طرح ترافیک و زوج و فرد

بسته جدید حمایت از بیماران اوتیسم و یارانه یک میلیونی برای ۴۰۰۰ بیمار

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *