واکنش رییس فدراسیون تنیس روی میز به عملکرد ایران در قهرمانی جوانان جهان


پینگ پنگ

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: با توجه به رنکینگ حریفان فکر نمی‌کردم تیم ایران بتواند به جمع هشتم برتر مسابقات قهرمانی جوانان صعود کند.

مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با سادس درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: همه کشورهای عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز در مرحله مقدماتی  و مسابقات قاره ای تلاش کردند و  در نهایت ۱۶ تیم منتخب توانستند در مسابقات قهرمانی جوانان جهان حضور داشته باشند. تمام حریفان بازی های نزدیکی انجام دادند و تیم ایران هم  توانست بالاتر از کشورهایی چون آلمان، روسیه قرار بگیرد. در اولین حضورتیم ایران در این مسابقات، بازیکنان ما عملکرد خوبی داشتند و با توجه به رنکینگ های تیمی و انفرادی حریفان، فکر نمی کردم به جمع هشتم تیم برتر صعود کند.

او ادامه داد: تیم ما برای کسب مقام هفتم هم بازی خوبی برابر هند انجام داد و موفق به شکست این تیم شد. در بخش انفرادی هم امین احمدیان فراتر از رنکینگ خودش  عمل کرد. او در رقابت با نفر سوم جهان یک گیم توانست بگیرد. در دونفره هم تیم ایران با وجود اینکه یک گیم از ژاپن گرفت اما در نهایت بازی را واگذار کرد. با توجه به اینکه در این مسابقات، منتخبین دنیا حضور داشتند بنابراین هر گیم پیروزی نشان دهنده رشد پله پله بازیکنان ما است.

او در مورد مسیری که فدراسیون در بحث پشتوانه سازی دنبال می کند، گفت: ما در رده نوجوانان و نونهالان هم عملکرد خوبی داشتیم و داریم سعی می‌کنیم به تمام رده‌ها توجه کنیم چرا که باید نفرات از تیم جوانان به بزرگسالان و از نوجوانان به جوانان تزریق شوند. از طرفی ما باید از مقام سومی خود در قهرمانی جوانان آسیا دفاع کنیم که کار مشکلی است. از این رو اردوها از الان تا سال آینده که مسابقات جوانان آسیا برگزار می شود باید تداوم داشته باشد  چون تمرینات است که می تواند تعیین نتیجه کند. همچنین اعزام به مسابقات بین المللی  و حضور در کمپ های تمرینی بین المللی هم داشته باشیم. از  کشورها هم دعوت کنیم که برای برگزاری کمپ مشترک به ایران بیایند مانند قطر و آذربایجان که قرار است از هفته آینده برای برگزاری کمپین به ایران بیایند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که حضور تیم ترکیه در لیگ برتر چقدر توانسته در بالا رفتن کیفیت رقابتها موثر باشد، تاکید کرد: حضور تیم ترکیه در لیگ برتر، واقعا ابتکار عمل جالبی بود. البته حاصل تفاهم نامه ای است که  من، رییس فدراسیون ترکیه و آذربایجان در باکو امضا کردیم و توافق کردیم در همه زمینه ها همکاری داشته باشیم. استارت آن هم از لیگ نوجوانان و جوانان با حضورکشور آذربایجان زده شد. از آنجا که حضور تیم مردان ترکیه بازتاب  خوبی داشت، ما هم پیشنهاد دادیم که بانوان ما در لیگ ترکیه بازی کنند.

او در مورد برنامه نوشاد عالمیان نیز گفت: علاوه براینکه باشگاهش انتظار دارد حضور عالی در تمرینات تیم داشته باشد، برنامه های دیگری هم لطف اله نسبی سرمربی تیم ملی برایش دارد که یکی از آنها حضور در مسابقات مجارستان است و من هم از لحاظ تامین بودجه، با این مسابقات موافقت کردم . نوشاد نیم نگاهی هم به لژیونر شدن دارد و لطف اله نسبی در این مورد تلاش می کند.  

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *