حضور آقای وزیر در تولد۲۰ سالگی سادس و درخواستش از رسانه‌ ملی


ابزارهای فشار و قدرت مانع نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، پس از استعفای "فاضل" اداره نظام پزشکی با کیست؟، اجرای «بیمه تکمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا پایان سال جاری، درخواست بطحائی از رسانه ملی برای استفاده از کارشناسان تعلیم و تربیت در تولید برنامه‌ها، جزئیات دور جدید انتقال گورخرهای ایرانی به سمنان، صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده و چند پرسش، گرفتاری ۳۲۱ خودرو در برف طی ۴۸ساعت گذشته و…از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی سادس در روز شنبه هستند.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی امروز شنبه (۱۷ آذر) بیش از ۵۰ خبر روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

ابزارهای فشار و قدرت مانع نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به وجود ابزارهای قدرتی اشاره کرد که مانع از تدوین دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی می‌شود.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با سادس، در مورد سرانجام تدوین آئین نامه‌ای برای تاکسی‌های اینترنتی گفت: آیین‌نامه‌ای برای همه تاکسی‌های اینترنتی تدوین شده است که بر اساس آن در مورد نحوه اخذ مجوز،‌ چگونگی نظارت و ضوابط فعالیت آنها دستورالعمل‌هایی مشخص شده است.

بررسی حذف طرح زوج و فرد در شورای عالی ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و موقت مفید بوده و در طولانی مدت سبب افزایش آلودگی هوا می شود؛ لذا در صورت تصویب شورای عالی ترافیک از سال آینده این طرح حذف خواهد شد.

پورسیدآقایی اجرای طرح زوج و فرد به روش فعلی را نادرست و غیرکارشناسی دانست و با بیان اینکه این طرح قرار بود به صورت مقطعی و فقط در مواقع اضطرار اجرا شود، افزود: سال گذشته شهرداری مطالعاتی را درباره آثار و چگونگی اصلاح طرح زوج و فرد انجام داد و نتایج حاکی از آن است که این طرح سبب آلودگی هوای شهر شده و افراد مبادرت به تهیه دو خودرو با پلاک‌های مختلف می‌کنند که این روند افزایش ترافیک و آلودگی هوا را در پی داشته است. طبق بررسی بانک جهانی، مشخص شد کشورهایی که محدودیت پلاک گذاشته اند شکست خورده اند و آلودگی هوا نیز افزایش داشته است. این طرح به صورت موقت مفید بوده اما در طولانی مدت آلودگی بیشتر هوا را سبب می شود که در صورت تأیید و تصویب شورای ترافیک این طرح در سال آینده حذف خواهد شد.

اینجا کسی جواب مثبت نمی‌خواهد!

به گزارش سادس، حوزه سلامت امروز یکی از اخبار خود را به تهیه گزارشی از حال و روز معتادان مبتلا به ویروس اچ آی وی در محله “دروازه غار” تهران اختصاص داده که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید:

محله‌ای که این روزها «هرندی» نام گرفته و شهرتی در پایتخت دارد. شهرتی که بیشتر برایش برندی منفی است. عجیب نیست که وقتی در این محله پا می‌گذاری گروه‌های دو- سه نفره‌ای را ببینی که در گوشه کوچه‌ یا در کنار چارچوب خانه‌ای نشسته‌اند، سرهایشان پایین است، ژنده‌پوش و فارغ از گردش جهان در حال کشیدن موادند.

پارک هرندی، در خیابان هرندی؛ پاتوق یا بهتر بگویم خانه‌ای بی‌سقف شده برای  معتادان متجاهر، کارتن‌خواب‌ها و زنانی که به نان و پول موادشان محتاج‌اند و مردانی که خرج‌شان را از زباله‌های شهر درمی‌آوردند و به دنبال فروش ضایعاتند. از خیابان که به فضای داخل پارک نگاه کنی، ردیف‌هایی از این آدم‌ها کنار هم نشسته‌اند و بی‌آنکه کاری به کار یکدیگر داشته باشند یا موادشان را دود می‌کنند یا دراز می‌کشند یا نانی می‌خورند و یا باهم می‌گویند و می‌خندند. برایشان مهم نیست چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود. برخی‌شان اصلا به تازه‌واردها روی خوش نشان نمی‌دهند و برخی‌شان هم مهربانند. کاری به کار کسی ندارند و حتی برنمی‌گردند تا نگاهی به دور و برشان بیندازند.

پس از استعفای “فاضل” اداره نظام پزشکی با کیست؟

در پی استعفای ایرج فاضل از سمت ریاست کل سازمان نظام پزشکی به دلیل بازنشستگی و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، عضو هیات رییسه مجمع عمومی این سازمان، ضمن تشریح روند تعیین رییس‌کل جدید این سازمان، گفت: از امروز تا فرصت زمانی که قانون مشخص کرده، سرپرستی سازمان بر عهده رییس‌شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی خواهد بود.

دکتر عباس آقازاده در گفت‌وگو با سادس،  با اشاره به استعفای دکتر ایرج فاضل- رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: در ماده ۹ و تبصره دو قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مباحثی درباره انتخاب رییس‌کل جدید سازمان مطرح شده است. باید توجه کرد که مرجع انتخاب‌کننده رییس‌کل سازمان نظام پزشکی مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی است. نتیجه انتخاب مجمع عمومی سازمان نیز مطابق قانون توسط هیات رییسه مجمع عمومی و هیات نظارت مرکزی بر انتخابات نظام پزشکی، به اطلاع رییس‌جمهور وقت رسیده و رییس جمهور آن را تنفیذ می‌کنند. حتی در قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه قوانینی وجود دارد که مشخص کرده‌اند در صورت عدم تنفیذ رییس‌جمهور، سازمان چگونه اداره شود.

اجرای «بیمه تکمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ از اجرای طرح بیمه درمان تکمیلی انفرادی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سه طرح متنوع با سقف پوشش‌های متنوع طراحی شده است که مبالغ حق بیمه دریافتی آن به ازای خدمات، متفاوت است.

مهدی ریاحی‌فر در گفت‌وگو با سادس، درباره بیمه درمان تکمیلی انفرادی آتیه سازان حافظ اظهار کرد: مقدمات طرح انجام شده و باید از وزارت صنعت ای – نماد (enamad) بگیریم تا مراجعه کنندگان بتوانند پرداخت الکترونیکی انجام دهند.

محدودیت‌های ورود خانوارهای جدید به کمیته امداد حذف شد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از اضافه شدن ۱۳ هزار خانوار جدید به این نهاد خبر داد و گفت: همه خانوارها سبد حمایتی دریافت می‌کنند.

علی کریمی اصل در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با توجه به وضعیت بد اقتصادی، محدودیت‌های ورود خانوارهای جدید به چرخه حمایتی این نهاد حذف شده است، افزود: ۱۳ هزار خانوار جدید (طبق تبصره ۱۴) به خانوارهای تحت حمایت در استان تهران اضافه شده‌اند.

ابتکار: با دفاع “زنگنه” سهم ایران در اوپک ثابت ماند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده- معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه دشورای‌های زیادی در فضای اقتصاد و عرصه‌ بین‌المللی داریم، اظهار کرد: خوشبختانه با دفاع مهندس زنگنه در اوپک سهمیه ایران ثابت ماند و کمتر نشد اما باید در مقابله با جنگ تمام‌عیار دشمن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت بیشتری اجرا کنیم.

درخواست بطحائی از رسانه ملی برای استفاده از کارشناسان تعلیم و تربیت در تولید برنامه‌ها

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه‌ها باید ظرفیت نقادی خود را بالا ببرند گفت: این نقد اگر از طریق رسانه‌ها صورت نگیرد و دستگاه‌ها تاب آوری نداشته باشند نتیجه این می‌شود که در زیر پوست جامعه صدها مشکل پنهان می‌شود. نقد، امکان تنفس را برای جامعه فراهم می‌کند اما ملاحظات تربیتی در نقد و انعکاس اخبار آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد.

سیدمحمد بطحائی در مراسم سالروز تاسیس سادس، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سادس و روز دانشجو گفت: این تبریک به خانواده سادس به عنوان پایگاه خبری رسمی دانشجویان ایران باید مضاعف باشد. شما در حوزه آموزش و پرورش موثر بودید و اخلاق مدارانه با مسائل برخورد و آنها را منعکس کردید.

بطحائی: تعدادی از نمایندگان در حال پس‌گیری امضاهایشان هستند

وزیر آموزش و پرورش به جریان افتادن استیضاحش در مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعدادی از نمایندگان طی چند روز اخیر با توضیحات ارائه شده قانع شدند و در حال پس‌گیری امضایشان هستند.

سید محمد بطحائی در حاشیه بازدید از پایگاه خبری دانشجویان ایران، همچنین درباره اعلام وصول استیضاحش در مجلس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد:  تعدادی از نمایندگان سوالاتی از بنده داشتند که این سوالات را قبلا مطرح کرده بودند و ظاهرا قانع نشدند و در قالب استیضاح  به جریان انداختند.

جذب ۴۱ هزار دانشجو معلم در سال جاری

انصاری راد- سرپرست مدیریت امور پردیس‌های تهران دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یک نهم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تهران‌اند و از این حیث استان تهران را قطب دانشگاه فرهنگیان می دانیم گفت: امسال بیش از ۴۱ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته و مهارت آموزان در دانشگاه فرهنگیان جذب شد.

جزئیات دور جدید انتقال گورخرهای ایرانی به سمنان

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به جزئیات انتقال گورخرها از یزد به سمنان، گفت: در این عملیات از تله انتظاری استفاده کردیم و به احتمال قوی در عملیات بعدی انتقال گورخرها که از فارس به سمنان است، از همین روش استفاده بهره می‌بریم.

به دنبال انتقال چهار رأس گورخر از استان یزد به سمنان، مجید خرازیان مقدم در گفت‌وگو با سادس، این عملیات را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر انتقال گورخر از سایت تکثیر و پرورش گوراب یزد به پارک ملی کویر در استان سمنان، این عملیات روز چهارشنبه (۱۴ آذرماه) آغاز شد و ۱۱ صبح روز پنجشنبه (۱۵ آذرماه) چهار رأس گور شامل سه رأس ماده و یک رأس نر بالغ به قرنطینه پارک ملی کویر تحویل داده شد.

صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده و چند پرسش

مدیرعامل انجمن پرنده‌شناسی طرلان با اشاره به صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده در استان تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ دهد که این تعداد پرنده‌ای که برای آن‌ها مجوز شکار صادر کرده در کدام نقطه استان تهران است و چه طور می‌توانند ثابت کنند که ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده به حیات‌وحش استان فشار وارد نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد سازمان بیشتر از آنکه به فکر جمع کردن اطلاعات زیستی باشد به فکر خوشحال کردن شکارچیان است.

علیرضا هاشمی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست پس از ۱۰ سال تلاش مردمی هنوز نتوانسته جلوی شکار ۵۰۰ تا یک میلیون پرنده در محدوده “فریدون‌کنار” را بگیرد و آن منطقه را کنترل کند. اکنون چه طور می‌تواند ۲۰۰۰ پروانه شکار را کنترل کند و اصلا بر اساس چه برآوردی به این نتیجه رسیده‌اند که باید این تعداد پروانه شکار صادر کنند و آیا اصلا این تعداد پرنده در استان تهران وجود دارد؟

مفقود شدن ۲ تن در ارتفاعات کن/عملیات جست‌وجو ادامه دارد

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از مفقودی دو تن در ارتفاعات وردیج کن خبر داد.

سرهنگ کیوان ظهیری در گفت‌وگو با سادس در این باره گفت: شب گذشته تیمی شش نفره به ارتفاعات وردیج در منطقه کوهستانی کن صعود کرده بودند که در میانه راه دچار حادثه شدند و دو نفر از آنان مفقود شدند. 

گرفتاری ۳۲۱ خودرو در برف طی ۴۸ساعت گذشته

معاون امداد و نجات هلال احمر امداد رسانی‌های انجام شده در دو روز گذشته در برف و کولاک ۲۴محور کوهستانی را تشریح کرد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه ۲۴محور کوهستانی در ۱۲استان طی دو روز گذشته توسط نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند، توضیح داد: در دو روز گذشته محورهای کوهستانی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اصفهان،‌تهران، خراسان شمالی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان درگیر برف و کولاک بودند که ۱۰۰نفر نیروی امدادی در قالب ۲۸تیم در این مناطق امدادرسانی‌های لازم را انجام دادند.

فضای مناسبی برای بیان انتقاد و ایده مردم فراهم نکنیم، زمینه ناامنی فراهم می‌شود

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: بعد از ۳۰ ماه مذاکره سنگین موفق شدیم به یک تفاهم بین المللی به عنوان برجام برسیم و زمینه لغو تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه علیه کشور را فراهم کنیم. می رفتیم مسیر توسعه کشور را با جدیت و توفندگی بیشتر آغاز کنیم که به دلیل عهدشکنی سران آمریکا و زیاده خواهی و تمامیت خواهی آنها، شرایط خاصی از لحاظ اقتصادی بر کشور ما حاکم است.

“مسعود سلطانی فر” امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود: رییس جمهور کنونیآمریکا بعد از به قدرت رسیدن بهانه کرد که در جریان برجام، منافع آمریکا تامین نشده و ایران در این توافقنامه بین المللی به هر آنچه که می خواسته رسیده. از جمله اینکه تبدیل به قدرت هسته‌ای بشود و تحریم‌ها نیز از سر ایران برداشته شده و دیگر اراده‌ای برای حمله نظامی از سوی جامعه بین المللی علیه ایران وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو این سمن ها هستند و نشان می دهد تا چه حد توانسته اند در برقراری ارتباط بین مردم، دولت، مردم و حکومت و مدیران موفق باشند و وقتی جوانی بتواند در جلسه‌ای انتقاد و نظر خود را نسبت به مسوولی و جایی بگوید، دلیلی ندارد به خیابان برود.

وی افزود: امن‌ترین نظام‌های سیاسی دنیا آزادترین آنها هستند و هیچ زمانی امنیت آنها با بیان انتقادات توسط مردم به خطر نیفتاده و اگر فضای مناسبی برای بیان انتقاد و ایده مردم فراهم نکنیم، زمینه نا امنی فراهم می شود.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

فوائد و عوارض یک داروی پرمصرف

اینجا کسی جواب مثبت نمی‌خواهد!

چگونه صفحات مجازی را از هک مجرمان حفظ کنیم؟

اجرای «بیمه تکمیلی انفرادی» آتیه سازان حافظ تا پایان سال جاری

اولین استعفای رییس‌کلی در تاریخ نظام پزشکی و چند ابهام

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *