سنجش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ارسال برنامه آموزش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پس از تصویب،‌ دوره‌های آموزشی آنلاین ترتیب خواهیم داد و کلیه مربیان ملزم به شرکت در این دوره آموزشی و کسب مهارت‌های لازم هستند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به برنامه‌ آموزش و پرورش برای توانمندسازی مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: ورود مربیان پیش دبستانی به سیستم تعلیم و تربیت و ادامه فعالیت آنها در مراکز نیازمند شاخص‌ها و ارزیابی‌هایی است و باید افراد متخصص در این سمت بکار گرفته شوند و اطلاعات آنها مرتب بروز آوری شود. 

وی افزود: پیش دبستانی دوره‌ای بسیار مهم، اثرگذار و بنیادی است و شناسایی استعدادها و تربیت صحیح کودکان در این دوره می‌تواند منجر به بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها شده و به رشد همه جانبه کودکان کمک کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا اقدام به تعیین چارچوبی برای تعیین و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی کردیم گفت: در این برنامه به آموزش مقوله‌های تربیتی مختلف پرداخته می‌شود. شناسایی نیازهای اساسی کودکان، بازی، یادگیری و سایر مسائل مرتبط با کودکان از منظر اسلام جزو همین برنامه‌های آموزشی هستند.

حکیم‌زاده ادامه داد: ما برنامه مربوط به آموزش صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را به شورای عالی ارسال کرده‌ایم و پس از تصویب،‌ دوره‌های آموزشی آنلاین از طریق اپلیکیشن «سینا روبیک» را ترتیب خواهیم داد و کلیه مربیان ملزم به شرکت در این دوره آموزشی و کسب مهارت‌های لازم هستند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

به گزارش سادس، وی پیش از این به درجه بندی مربیان پیش دبستانی نیز اشاره و اظهار کرده بود که «برای درجه بندی مربیان چارچوب و استاندارد صلاحیت‌های حرفه‌ای را تنظیم کردیم و پیش بینی شده مربیان در سطوح عادی ، پیشرفته و حرفه‌ای قرار بگیرند. اگر این چارچوب مصوب شود می‌توانیم ساماندهی خوبی از جهت مبناهای علمی برای بکارگیری مربیان داشته باشیم.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *