رئیس سازمان اورژانس در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس اورژانس کشور و اعضای انجمن خون و سرطان کودکان در این کمیسیون خبر داد.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با سادس در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه آقای کولیوند رئیس اورژانس کشور به ارائه گزارشی از اقدامات اورژانس در زلزله کرمانشاه و پیاده روی اربعین و اقدامات جاده‌ای پرداخت که طبق آن این سازمان با مشکلات مختلفی از جمله کمبود نیروی انسانی، پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی روبه‌رو هستند لذا از کمسیون بهداشت خواستار کمک شدند.

عابدی ادامه داد: در ادامه جلسه با حضور اعضای انجمن خون و سرطان کودکان برای بررسی مشکلات داروهای سرطانی برگزار شد.اعضای انجمن معتقد بودند به استفاده از داروهای برند برای اثر گذاری آن  درمان سرطان کودکان و افزایش تعرفه پیوند مغز و استخوان افزایش بودند.

وی در پایان گفت: در این جلسه رئیس سازمان غذا و دارودرباره تولیدات داخلی دارو توضیحاتی ارائه کرد مبنی بر اینکه اثر بخشی تمامی داروهای تولید داخل و دارو های وارداتی از صافی‌های متعددی ارزیابی می‌شود که اگر مورد قبول بود، در کشور توزیع می‌شود. داروهای هندی نیز به همین صورت ، از فیلترهای مختلفی عبور میکنند و ارزیابی‌های دقیقی بر آنها صورت میگیرد لذا تنها داروهایی وارد کشور می‌شوند که در اروپا نیز ارزیابی شده و مصرف می‌شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *