پایان فعالیت دلالان ارز و سکه پس از ۳۰ سال / فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود


"حذف زوج و فرد نیازمند تصویب شورای ترافیک، پایان فعالیت دلالان ارز و سکه پس از ۳۰سال، استان اصفهان، استان معین پیشتاز تهران در حوادث طبیعی بزرگ، واکنش "بطحائی" به تنوع‌بخشی مدارس و دسته‌بندی دانش‌آموزان، دلیل خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های مثبت ایدز، سهم بیمه سلامت در لایحه بودجه و نگرانی از افزایش چندهزار میلیاردی بدهی‌ها و مناسب‌سازی معابر نیازمند مدیران «توجیه‌شده» است" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش سادس، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی سادس اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس پلیس راهور تهران عنوان کرد

حذف زوج و فرد نیازمند تصویب شورای ترافیک/ توضیح پلیس درباره چرایی دستکاری چراغ‌های راهنمایی

سردار مهماندار، رییس پلیس راهور تهران حذف طرح زوج و فرد را نیازمند تصویب شورای ترافیک تهران بیان کرد و گفت: قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و نیازمند مصوبه شورا در این زمینه هستیم.

مهماندار در مورد دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس نیز گفت: در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی باید بگویم که این زمانبندی برای شرایط عادی خوب است، اما در زمان بحران پاسخگو نیست. مثلا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد و معبر تنگ می‌شود و یا در زمان برف و باران که خودروها قدرت حرکت ندارند، قطعا چراغ‌های عابر اتومات پاسخگو نیستند و در همه دنیا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای تنظیم شده که در زمان‌های غیرعادی پلیس بتواند زمان را تنظیم کند.

رییس پلیس پایتخت خبر داد

پایان فعالیت دلالان ارز و سکه پس از ۳۰سال/ بازداشت ۹۳ دلال با حساب‌ نجومی

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت از پایان کار دلالان سکه و ارز در خیابان های منوچهری، فردوسی و چهارراه استانبول خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح برخورد با دلالان سکه و ارز بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: از این تعداد ۹۳ نفر از دلالان که حساب‌های نجومی هم داشتند به زندان افتاده اند و البته اقدامات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

استان اصفهان، استان معین پیشتاز تهران در حوادث طبیعی بزرگ

بهنام سعیدی، معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران گفت: استان اصفهان به عنوان استان معین پیشتاز تهران در حوادث طبیعی بزرگ مانند زلزله انتخاب شده است.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه استان‌های معین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: استان اصفهان، استان معین پیشتاز تهران در حادثه‌های بزرگ است. استان‌های مرکزی، قم، سمنان، مازندران و قزوین که نزدیک تهران هستند استان‌های پیشتاز شهر تهران هستند.

روایت سادس از یک قرق اختصاصی که شکارچیان از آن حفاظت می‌کنند

پیمان شکارچیان برای پایان شکار + فیلم

خشکسالی‌، روستاهای متروکه و خالی از سکنه، درختان پسته خشک شده، چشمه‌ها و چاه‌هایی که دیگر آبی ندارند و قوچ و میش‌هایی که با همه این‌ها برای زنده ماندن می‌جنگند. حدود ۱۰ سال گذشته شکار بی‌رویه و خشکسالی منطقه را رو به نابودی برد و کمتر از ۳۰ راس قوچ و میش باقی‌مانده بود. در این شرایط سخت شکارچیان منصور آباد دست به کار شدند و تفنگ‌ها را به دیوار آویختند و برای حفظ حیات وحش منطقه دست به کار شدند.

فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از فردا (۱۴ آذرماه) روند بارش باران و برف را در مناطق مختلف کشور تشریح کرد.

واکنش “بطحائی” به تنوع‌بخشی مدارس و دسته‌بندی دانش‌آموزان

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته باید این خط تعادل در دوره آموزش عمومی حفظ شود گفت: پیدا کردن این خط تعادل نقطه و نکته بسیار مهمی برای سیاستگذاری آموزشی و تاثیر استراتژیک در آموزش و پرورش عمومی است.

بطحایی افزود: از سال‌های گذشته تنوع‌بخشی به مدارس و دسته دسته کردن دانش آموزان در دوره آموزش عمومی مورد توجه بوده اما باید این خطا را کاهش دهیم و یک تعادل برقرار کنیم. 

با ایجاد جریانهای اقتصادی نادرست در پی رقابت‌ کنکوری‌ها اعلام شد

مکاتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدا و سیما درخصوص تبلیغات موسسات کنکور

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تبلیغات موسسات کنکوری در رسانه ملی اظهار کرد: اخیرا مکاتبه‌ای با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم و آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح می‌کنیم، البته به مشکلات اعتباری صدا و سیما واقف هستیم ولی دلیلی ندارد به آموزش و پرورش آسیب وارد شود.

دلیل خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های مثبت ایدز

فرید براتی سده، رئیس کمیته ایدز و معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور به عدم تخصیص بودجه سازمان بهزیستی در برنامه مبارزه با ایدز بر اساس برنامه استراتژیک چهارم انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای از مسئولان وزارت بهداشت خواسته شد تا تکلیف باشگاه‌های مثبت ایدز را روشن کنند که این باشگاه‌ها و در حوزه سازمان بهزیستی قرار دارند یا در حوزه این وزارتخانه هستند؟ توضیح داد: با این وجود متوجه شدیم دلیل خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های مثبت این بوده است که آنها بودجه‌ای در این حوزه نداشتند و به این علت حاضر شدند تا این برنامه را به سازمان بهزیستی واگذار کنند.

مصری: یک ریال از کمک دولت به تأمین اجتماعی تخصیص پیدا نمی‌کند

عبدالرضا مصری، وزیر اسبق رفاه با بیان اینکه هر بار که اسم تحقیق و تفحص از «شستا» به میان می‌آید پرتفوی آن در بورس تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، گفت:شستا سرمایه ۱۶ میلیون ایرانی است. تا تامین اجتماعی مستقل نشود نمی‌توانیم محاسبات اکچوئری را در آن پیاده‌سازی کنیم.

وی گفت: از رقم ۴۸ هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق‌ها، ۹۹ درصد به صندوق‌های بازنشستگی و لشکری اختصاص داده می‌شود و یک ریال به تامین اجتماعی تخصیص پیدا نمی‌کند.

سهم بیمه سلامت در لایحه بودجه و نگرانی از افزایش چندهزار میلیاردی بدهی‌ها

مهندس طاهر موهبتی، رییس سازمان بیمه سلامت ایران درباره لایحه بودجه ۹۸ و مبالغ در نظر گرفته شده برای این سازمان بیمه‌گر توضیح داد و گفت: ارقام پیشنهادی مطرح در لایحه بودجه، موجب کسری اعتبارات می‌شود و بدهی‌های ما را روز به روز افزایش می‌دهد.

تامین ۳۰ درصد خون کشور از ۳ استان

دکتر بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون از افزایش شاخص اهدای خون مستمر در کشور خبر داد و گفت: طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

ما را توانا کنید با شهر بدون مانع

مناسب‌سازی معابر نیازمند مدیران «توجیه‌شده» است

دکتر کیومرث حبیبی، کارشناس شهرسازی معتقد است بسترهای قانونی مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای حضور معلولان فراهم شده است و تنها برای اجرایی شدن آن به مدیران مجری و توجیه شده نیاز است.

وی همچنین به جلوگیری از انباشت مصالح ساختمانی در پیاده راه ها ،حفاظت ازنماها ،استفاده ویژه از رمپ ویژه معلولین در فضاهای شهری …اشاره کرد و به مدیران شهری توصیه کرد که شهر مدرن شهری است که برای همگان باشد. به شهر امروز باید با دیدگاه خانه شخصی نگاه کرد وهمان قدری که برای خانه شخصی دلسوزی می‌شود برای شهر نیز دلسوزی شود تا امکان زیست بهتر برای تمام آحاد جامعه ایجاد شود.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

پایان فعالیت دلالان ارز و سکه پس از ۳۰سال/ بازداشت ۹۳ دلال با حساب‌ نجومی

دوچرخه‌سواری حناچی در “سه‌شنبه‌های بدون خودرو”+ عکس

حذف زوج و فرد نیازمند تصویب شورای ترافیک/ توضیح پلیس درباره چرایی دستکاری چراغ‌های راهنمایی

پیمان شکارچیان برای پایان شکار + فیلم

فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *