طرح نماد طرحی راهبردی و بلند مدت است


معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: طرح نماد طرحی راهبردی و بلند مدت و بادوام است. همچنین فراگیری و پوشش جمعیتی وسیع طرح نماد از دیگر ویژگی‌های این طرح است که کمتر پروژه ای در کشور می‌تواند تمام جامعه دانش آموزی را در برگیرد.

به گزارش سادس، تقی رستم‌بندی در مراسم رونمایی از طرح توانمدسازی روانی – اجتماعی والدین، کارکنان و دانش آموزان گفت: طرح نماد( نظام مراقبت‌ اجتماعی دانش آموزان) در معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش دنبال می‌شود، دارای پنج ویژگی عمده است و می‌تواند یکی از طرح‌های فوق‌العاده و موفق باشد.
به گفته وی، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کردند که اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید ویژگی فوق العاده بودن داشته باشد و از وظایف روزمره دستگاه‌ها جدا باشد و به نظر می‌رسد طرح نماد از مصادیق طرح‌های فوق العاده باشد که طی دو سال گذشته در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 14.5 میلیون دانش آموز تحت تاثیر این طرح قرار دارد، گفت: طرح نماد بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و پوشش جمعیتی در ابعاد جغرافیایی وسیع، این طرح دانش‌آموزان را در اقصی نقاط کشور در بر می‌گیرد که از دیگر نکات مثبت این طرح می باشد.
به گفته وی، عمق اثربخشی این طرح از دیگر ویژگی‌های نماد است و تصور می‌شود که به خوبی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند. همچنین طرح نماد طرحی ترکیبی است که ابعاد پیشگیرانه امدادی و صیانتی در آن دیده می‌شود که هر دستگاهی معمولاً یکی از این حوزه را پوشش می‌دهد.
وی همکاری بین بخشی را از دیگر ویژگی‌های موثر این طرح دانست و گفت: طرح نماد مشارکتی است که برای اولین بار همه دستگاه‌ها در آن دخیل بوده و امید می‌رود با دستیابی به اهداف این تحقیق توانبخشی، انتظارات در این حوزه را محقق کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *