از واکنش ناجا به زیر گرفتن دو مامور تا احتمال حضور ابتکار در ورزشگاه آزادی


اداره اجتماعی سادس، چهاردهمین روز از آبان‌ماه را با انتشار بیش از ۵۰ خبر، مصاحبه و گزارش روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس انتظامی، شهری و خانواده بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سادس، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:

جزئیات تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پیش نویس لایحه قانونی تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می توانند به تقاضای مادر ایرانی خود به تابعیت ایرانی درآیند.

احتمال حضور “ابتکار” در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی پرسپولیس-کاشیما

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از احتمال حضورش برای تماشای بازی پرسپولیس ـ کاشیما ژاپن در ورزشگاه آزادی خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در بازی پایانی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا میان تیم‌های پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، زنان ایرانی در کنار زنان ژاپنی در ورزشگاه برای تماشای بازی حضور می‌یابند یا خیر؟ اظهار کرد: حتما زنان ایرانی در ورزشگاه برای این بازی حضور می‌یابند.

واکنش فرمانده ناجا به ویدئوی زیر گرفتن دو مامور پلیس

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به ویدئوی زیر گرفتن دو مامور پلیس توسط راننده یک خودرو، از بازداشت و مجازات راننده خاطی خبر داد تاکید کرد که با هرگونه بی‌احترامی و تعدی به ماموران پلیس برخورد می‌شود.

وی درباره انتشار این ویدئو که چندی پیش از سوی یکی از بازیگران پرطرفداران کشورمان در حمایت از نیروی انتظامی بازنشر شده بود، گفت: این حادثه مربوط به سه ماه پیش است و محل وقوع آن در استان مازندران بود.

طرح ترافیکی ویژه اربعین به پایان رسید

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پایان طرح ترافیکی ویژه اربعین خبر داد.

وی درباره اجرای طرح ویژه ترافیکی اربعین در سراسر کشور گفت: این طرح از ۲۸ مهرماه به طور ویژه در سراسر کشور و به خصوص محورهای منتهی به مرزهای شلمچه، مهران و چذابه آغاز و طبق برنامه ریزی‌ها تا امروز ۱۴ آبان ماه ادامه داشت.

تشریح خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در اربعین ٩٧

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در زمان اربعین دو ماموریت در داخل و خارج از کشور اجرا کرد، اظهارکرد: این طرح به مدت ٢١روز از روز شنبه ٢١ مهر آغاز شد و تا ١١آبان ماه ادامه داشت که نسبت به سال قبل ٦ روز افزایش داشت و همچنین به درخواست استان ایلام نیز دو روز دیگر افزایش یافت.

ابعاد حقوقی واگذاری املاک شهرداری به برخی از اعضای شورا و مدیران شهری

افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران در مورد واگذاری املاک به مدیران شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر واکنش نشان داد.

وی در مورد ارائه املاک شهرداری  با تخفیف به مدیران و اعضای شور ای شهر،  گفت: براساس مصوبه  ۲۵فروردین سال ۸۲ و در زمان وزارت موسوی لاری در وزارت کشور ،  نحوه استفاده و واگذاری املاک اختصاصی شهرداری تهران به اعضای شورا و مدیران شهرداری ابلاغ شد.

قدرت خرید مردم منفی نشده است

نعمت‌الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران ندارد، گفت: میزان درآمد و هزینه خانوار شهری و روستایی استان تهران نشان می‌دهد که قدرت خرید مردم کمتر شده؛ اما منفی نشده است.

وی درباره بازگشت تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: امروز که گفته می‌شود تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر می‌گردد، این در حالی است که باید گفت تاثیری در اقتصاد کشور ما نمی‌گذارد. طی ماه‌های گذشته هرچند تحریم و فشار اقتصادی علیه کشور قابل تحقق بود که از سوی آمریکا انجام شده است؛ اما اتفاق خاصی قرار نیست شاهد باشیم.

راهی که آموزش و پرورش برای کاهش حقوق ارزی معلمان انتخاب کرد

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز تاسیس ۱۵ مدرسه غیردولتی در خارج از کشور خبر داد و گفت: تاسیس و اداره یک مدرسه در خارج از کشور کار بسیار سختی است و باید هماهنگی‌های ویژه با دولت میزبان صورت گیرد

وی از صدور مجوز تاسیس ۱۵ مدرسه غیردولتی در خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: تعدادی تقاضا برای راه‌اندازی مدارس غیردولتی دریافت کردیم که برای حدود ۱۵ مورد مجوز صادر شد.

انتقاد وزارت بهداشت از افزایش قیمت شیر و لبنیات

دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن واکنش به آنچه که “افزایش قیمت شدید شیر و لبنیات در چند ماه اخیر” خواند و همچنین با اشاره به تبعات منفی آن بر سلامت، از دستگاه‌های نظارتی خواست با متخلفین این افزایش قیمت برخورد جدی داشته باشند.

وی در واکنش به آنچه که گرانی شیر و لبنیات در کشور عنوان می‌شود، گفت: موضوع مهم دیگر در مورد گرانی شیر و لبنیات در چند ماهه اخیر است. امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های لبنی  یکی از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی اجتماعی است. افزایش رشد، ارتقای هوش و قدرت فراگیری، افزایش توان کاری، افزایش طول عمر و پیشگیری از کار افتادگی زودهنگام از مزایای مصرف روزانه شیر و لبنیات است. شیر به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص تنها ماده شناخته شده در طبیعت است که می تواند بطور متعادل تمام نیازهای بدن شامل رشد، تامین انرژی، ساخت و ترمیم بافت ها را تأمین کند.

سهم دارو از اعتبار یک میلیارد دلاری “تولید نهاده‌های کالاهای اساسی” چقدر می‌شود؟

دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تخصیص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از تولید نهاده‌های کالاهای اساسی در داخل کشور، بر لزوم تخصیص ۲۰ درصد از این مبلغ به حوزه دارو و حمایت از داروهای تولید داخل تاکید کرد.

وی در این راستا از معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور خواست که با توجه به استراتژیک بودن تولید مواد اولیه دارویی و داروها در داخل کشور، جهت تامین داروهای مورد نیاز نظام سلامت کشور، این بخش را در تخصیص این اعتبارات به طور ویژه لحاظ کنند.

میوه‌ و سبزی که می‌خوریم، سالم‌اند؟

دکتر وحید مفید، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به پایش میزان باقی‌مانده سموم در هفت محصول کشاورزی پرمصرف، گفت: این اقدام انجام شد و نتایج آن هم بدست آمده، اما پیوست طرح پایش محصولات کشاورزی، شناسه‌دار کردن باغات و مزارع است که باید اجرا شود.

وی درباره وضعیت پایش محصولات کشاورزی در کشور، گفت: ابتدا باید توجه کرد که آمار ضایعات محصولات کشاورزی بسیار زیاد است؛ به‌طوریکه اعداد ۳۰ درصدی و حتی بیش از ۳۰ درصد را برای ضایعات محصولات کشاورزی اعلام می‌کنند. این درحالیست که محصولات غذایی ما عمدتا بر پایه محصولات کشاورزی است که می‌توان میزان ضایعات آنها را با مدیریت درست کاهش داد.

مرجعیت علمی ایران در زمینه گرد و غبار

ناصر مقدسی، رئیس مرکز امور بین‌الملل سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ایران از لحاظ ظرفیت علمی در حوزه گرد و غبار جزو کشورهای مطرح و مرجع دنیا به حساب می‌آید، گفت: ارتباطات و تعاملات بین‌المللی به منظور کاهش خطرات بلایای طبیعی از جمله گرد و غبار ضروری است.

وی در نشست تخصصی و بین المللی مشترک در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد آمادگی در مواجهه با بلایای طبیعی از جمله طوفان‌های گرد و غبار اظهارکرد: مسئله گرد و غبار در سال‌های اخیر در منطقه غرب آسیا و کشور تشدید شده است به همین منظور از سال ۲۰۱۰ تلاش‌هایی بین کشورهای موثر و متاثر از گرد و غبار در این زمینه انجام شده است.

پربازدیدها

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی سادس تا لحظه ارسال این خبر بدین شرح است:

واکنش فرمانده ناجا به ویدئوی زیر گرفتن دو مامور پلیس

بارش برف در برخی محورهای مواصلاتی کشور

جزئیات تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

تصویب لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی

انتقاد وزارت بهداشت از افزایش قیمت شیر و لبنیات

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *